در بیانیه وزارت خارجه ترکیه ‌آمده است: طرفها انتظارات و پیام های متقابل خود را از طریق ما منتقل کردند.

انتقال پیام‌ها بین ایران و آمریکا از طریق ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی نوشت: مدت طولانی است که به مخاطبانمان این هشدار را یادآوری می کنیم که جنگ اسرائیل در غزه ریسک گسترش و تشدید را دارد. حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که با حقوق بین الملل در تضاد است، نشان داد که نگرانی ما به جا بوده است. پاسخ ایران به این حمله و تعقیب تحولات آن نشان می دهد که رویدادها به شکلی سریع می تواند به جنگ منطقه ای تبدیل شود.

در این بیانیه همچنین ‌آمده است: پیش از این واقعه، در تماس با مقامات ایران و آمریکا طرفین را به اعتدال دعوت کرده بودیم. طرفها انتظارات و پیام های متقابل خود را از طریق ما منتقل کردند. تلاش های لازم انجام شد تا پاسخ ها متناسب باشد.

امروز نیز با مقامات ایرانی و کشورهای غربی تاثیر گذار بر اسرائیل، پیامهایی که به پایان این تنش ختم می شود منتقل می کنیم. به تلاش هایمان برای جلوگیری از روندی که به ثبات ماندگار منطقه ما آسیب می زند و باعث درگیری های بزرگتر در سطح جهانی می شود، ادامه خواهیم داد. از همان دقایق ابتدایی تحولات با نهادهای مربوطه مان، موضوع را از باب تهدیدات امنیتی کشور بررسی و تعقیب کرده و رئیس جمهور را در جریان قرار داده ایم.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید