سخنگوی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوها تماس‌ها و تبادل پیامهای دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگاه‌های خودش را بیان می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه: مذاکرات و تبادل پیام‌های دیپلماتیک با آمریکا با روش‌های مقتضی ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) دهم اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفتگوهای وین گفت: گفتگوها تماس‌ها و تبادل پیام‌های دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگاه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفتگو می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام پارلمان اروپا در نشست اخیر و تلاش برای قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی بیان کرد: موضع روشنی داریم و در واکنش به مباحث بی اساس و غیر مسؤولانه مطرح شده در نشست اخیر اتحادیه اروپا و قطعنامه‌ای که منتشر کردند واکنش رسمی خود را اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: سپاه نیروی رسمی نظامی ایران و نیرویی است که مهمترین نقش را در تامین امنیت ملی و حفاظت از مرزهای سرزمینی و مقابله با تجاوز و تهدیدات خارجی و فراسرزمینی و ایجاد امنیت برای ملت بزرگ ایران و نقش آفرینی در توسعه و شکوفایی اقتصادی و خدمات عمومی برای ملت ایران ایفا کرده است

کنعانی گفت: سپاه از نگاه هر بیننده و صاحبنظر منصفی بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریست در صحنه بین‌المللی است و نقش سپاه در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی و تروریسم بین‌المللی و چندملیتی در منطقه یک نقش منحصر به فرد، انکارناپذیر و تعیین کننده است. سپاه برخی از نیروهای خود را در مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی فدا کرده است.

وی بیان کرد: اگر نقش ضد تروریسم سپاه نبود باید اعضای پارلمان اروپا در پشت درهای پارلمان در معرض تهدید تروریست‌های تکفیری و چندملیتی قرار می‌گرفتند. باید بدانند سپاه نیروی رسمی نظامی ایران برخاسته از بطن ملت بزرگ ایران و بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریست است. توصیه می‌کنیم درباره سپاه درست بیندیشند و برای هر تصمیمی درست فکر کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید