هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: جو بایدن در تلاش برای تنش‌زدایی و کاهش احتمال جنگی گسترده‌تر در منطقه بوده است.

جان کربی: حملات ایران به اسرائیل متضمن گسترش دامنه جنگ نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،‌ «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق طی عملیات «وعده صادق» گفت که «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا «بر این باور نیست که حملات ایران متضمن گسترش دامنه جنگ باشد.»

او در گفت‌وگویی با شبکه سی‌ان‌ان درباره پیامدهای حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی گفت که احتمال درگرفتن جنگی گسترده‌تر «گریزناپذیر نیست.»

کربی درباره احتمال وقوع یک درگیری گسترده‌تر گفت: ما فکر نمی‌کنیم که (گریزناپذیر) باشد یا این که باید این طور باشد.

این مقام ارشد کاخ سفید با نادیده گرفتن حمایت‌های تنش‌زای واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنایات‌ جنگی آن در غزه، گفت: تقریبا هر کاری که رییس جمهور از زمان 7 اکتبر(عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی) انجام داده است، تلاش برای تنش‌زدایی و کاهش احتمال جنگی گسترده‌تر در منطقه بوده است.

کربی در پاسخ به درخواست توضیح درباره برخی گزارش‌ها که بایدن به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده است که آمریکا در حملات تلافی‌جویانه احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد، آن را رد نکرد اما گفت: رییس جمهور می‌خواست یک موفقیت نظامی فوق‌العاده را به نخست‌وزیر تبریک بگوید. نخست‌وزیر بسیار قدردان حمایتی بود که رییس‌جمهور ارائه کرده بود و رییس‌جمهور روشن ساخت که ما دفاع اسراییل از خود را جدی می‌گیریم.

در همین راستا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، امروز با اشاره به این که بایدن و تیم او با امید به این که از درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه غرب آسیا در پی این حمله جلوگیری شود، به رژیم صهیونیستی می‌گویند، آنچه «دفاع موفقیت‌آمیز» در قبال حملات هوایی ایران عنوان شده، به خودی خود، یک «پیروزی راهبردی» بزرگ محسوب می‌شود که نیازی به اقدامات تلافی‌جویانه بیشتر ندارد.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله موشکی صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود در اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داده است. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی نیز اعتراف کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    نظام جمهوری اسلامی با حمله حساب شده به رژیم منحوس صهیونیست اقتدار خودش را هم در داخل و هم درخارج از مرزها بنمایش گذاشت ملت ایران از شجاعت فرزندان ایران قدردانی میکنند و خدا قوت میگویند این حمله لازم و بسیار ضروری بود درغیر اینصورت صهیونیستها پروتر میشدند حالا مقامات اسرائیل برای هر اقدام ضد ایرانی صدبارمشورت میکنند تا دیگر مرتکب اشتباه نشود.
  • کارشناس سیاسی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    نظام جمهوری اسلامی با حمله حساب شده به رژیم منحوس صهیونیست اقتدار خودش را هم در داخل و هم درخارج از مرزها بنمایش گذاشت ملت ایران از شجاعت فرزندان ایران قدردانی میکنند و خدا قوت میگویند این حمله لازم و بسیار ضروری بود درغیر اینصورت صهیونیستها پروتر میشدند حالا مقامات اسرائیل برای هر اقدام ضد ایرانی صدبارمشورت میکنند تا دیگر مرتکب اشتباه نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید