پنج طرح گردشگری و صنایع دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با حضور استاندار رونمایی شد.

رونمایی از پنج طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ایران اکسپو

به گزارش سلام نو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، روز دوشنبه کتابچه ۲ زبانه صنایع‌دستی فارس و طرح‌های کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، کمپین مثلث طلایی گردشگری با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان و سند چشم‌انداز صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی شد.

استاندار فارس پس از این آیین رونمایی گفت: فارس درزمینه گردشگری استان مطرح کشور است و درزمینه صنایع‌دستی نیز صنعتگران و هنرمندان این استان بیش از ۸۵ گونه محصول را تولید می‌کنند.

محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: اگر صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و بر مساله صادرات آن نیز تمرکز شود، می‌تواند برای اشتغال نسل‌های بعدی بسیار کمک کننده باشد، تا آنها نیز هنر پدران و مادران خود را ادامه دهند.

وی معرفی توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو امسال را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی ۲ سال گذشته در فارس انجام‌شده استدر ۲ روز گذشته از ایران اکسپو ۱۴۰۳، تعداد ۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی ایرانی و خارجی حاصل شده است. تا تفاهم نامه نهایی نیز در آینده در این زمینه بسته شود.
استاندار درباره تکلیف قانونی وزارت کشور به استان فارس درباه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت: زنجیره ارزش گندم و پرورش حلزون بخشی از این تکلیف است که به‌عنوان‌ نمونه حلزون در تولید لوازم‌آرایشی، بهداشتی و خوراکی برای غیرایرانی‌ها استفاده دارد.


استاندار فارس در خصوص رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه خواهند پیوست.

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است و فارس تنها استانی است که در این نمایشگاه فضایی ۱۰۲ متر مربعی و ویژه برای معرفی و ارائه صنایع دستی دارد.

کتابچه ۲ زبانه معرفی صنایع دستی بومی فارس با هدف معرفی هدفمند و اصولی این محصولات تدوین و در این نمایشگاه رونمایی شد.

به گفته استاندار فارس شکل‌گیری مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد در توافق با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده زیرساخت‌های پروازی و ریلی آن نیز فراهم شود.

به گفته ایمانیه علاوه بر این فعال کردن مثلث گردشگری دیگری با استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز در دستور کار مسئولان فارس قرار دارد.

کمپین مثلث نور نبز با هدف بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت گردشگری مذهبی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شکل گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید