وزیر دفاع آلمان اظهار کرد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برای اروپا یک «فاجعه» خواهد بود.

وزیر دفاع آلمان: ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ فاجعه‌ای برای اروپاست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده و تأثیر آن بر روابط آمریکا و اروپا گفت: هر کس که روی کار بیاید، یکی از گزینه‌ها فاجعه خواهد بود و دیگری بسیار بهتر است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ است و رقیب اصلی او احتمالاً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور از حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.

به گزارش آناتولی، گرچه او پیروزی بایدن را برای اروپا مطلوب‌تر دانست، اما گفت که حتی با پیروزی یک چهره دموکرات باز هم روابط اروپا و آمریکا با چالش‌هایی مواجه خواهد بود، چرا که تمرکز واشنگتن احتمالاً بیشتر به منطقه هند-آرام معطوف می‌شود.

پیستوریوس گفت: اگر این کار را بکنند، احتمالاً دیگر نمی‌توانند سطح کنونی تعامل خود با اروپا را حفظ کنند.

او در ادامه گفت که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کشورهای اروپایی عضو ناتو باید مسئولیت بیشتری برای تأمین امنیت اروپا بر عهده بگیرند.

وزیر دفاع آلمان: ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ فاجعه‌ای برای اروپاست تصویری معروف از بحث آنگلا مرکل (صدراعظم وقت آلمان) و دونالد ترامپ در ۲۰۱۸

ترامپ که از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ قدرت را در دست داشت، مکرراً از متحدان اروپایی آمریکا انتقاد می‌کرد که چرا سهم خود را از بار مالی و نظامی اتحاد ناتو به دوش نمی‌کشند. او در این انتقاد تا آنجا پیش رفت که حتی تهدید کرد نیروهای نظامی آمریکا را از اروپا خارج خواهد کرد.

او چندی پیش در مصاحبه‌ای با شبکه خبری اسپانیایی‌زبان «یونی ویژن» از درگیری‌هایی که در دوران رهبری‌اش با ناتو پیدا کرده بود، دفاع کرد و گفت: تقریباً همه بودجه ناتو را ما می‌دادیم و از آن‌ها دفاع هم می‌کردیم. از سوی دیگر، آن‌ها در تجارت از ما سوءاستفاده می‌کردند. ما از آلمان دفاع می‌کردیم؛ اما آلمان خط لوله نورداستریم ۲ را در دست ساخت داشت!

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: در نشستی مقامات اروپا پرسیدند که اگر سهم خود را از بودجه ناتو پرداخت نکنیم، آیا همچنان از ما دفاع خواهی کرد؟ من بر خلاف دیگر رهبران آمریکا، با صراحت گفتم که اگر پولتان را نداده باشید، خیر، خبری از دفاع نیست! از فردایش پول‌ها به ذخایر ناتو سرازیر شد!

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید