۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 55412311

شهر بروجرد در استان لرستان واقع شده است. از جاهای دیدنی بروجرد می توان به بازار بزرگ بروجرد اشاره کرد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است.

جاهای دیدنی بروجرد

سلام نو-سرویس گردشگری: بروجرد یکی از شهر های پرجمعیت استان لرستان محسوب می شود. این شهر در غرب کشور ایران واقع شده است. شهر بروجرد قطب صنعتی استان لرستان به حساب می آید به همین علت این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. شهر بروجرد به علت داشتن طبیعتی زیبا و سرسبز مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. نام دیگر این شهر، عروس زاگرس نیز می باشد. علت نام گذاری شهر بروجرد به عروس زاگرس طبیعت کوهستانی، آب و هوای مناسب، مزارع سرسبز و جاذبه های گردشگری فراوان می باشد. این شهر علاوه بر جاذبه های گردشگری از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت بسیاری است. حدود دویست خانه در شهر بروجرد وجود دارد که ساخت آن ها به دوره ی قاجار برمیگردد. از جاهای دیدنی بروجرد می توان به تنگه کپرگه، بازار بزرگ بروجرد، تپه چغا، رودخانه سزار، روستای دره صیدی، تالاب بیشه دالان، چشمه سراب کرتول، آبشار ونایی، پارک جنگلی شهید بهشتی و... اشاره کرد. در ادامه مقاله به معرفی برخی از جاهای دیدنی بروجرد می پردازیم.

معرفی تنگه کپرگه یکی از جاهای دیدنی بروجرد

تنگه کپرگه یکی از بهترین جاهای دیدنی بروجرد محسوب می شود. این تنگه در شمال غربی این شهر واقع شده است. بعد از گذراندن جاده ی گلدشت به این تنگه زیبا و دیدنی می رسید. این تنگه شامل سه بخش به نام های تنگه کپرگه ۱، کپرگه ۲ و کپرگه ۳ است. تنگه کپرگه بسیار طولانی و طویل است. این تنگه از روستای شیخ میری شروع می شود و تا روستای ونایی ادامه دارد. در این تنگه یک رودخانه زیبا و پر پیچ و خم وجود دارد. این رودخانه دائمی است و در چهار فصل سال پر آب است. در تنگه کپرگه دو چشمه آب گرم و پل سنگی وجود دارد. بنابراین علاوه بر تنگه کپرگه می توانید از چشمه های آبگرم و پل سنگی که در این منطقه وجود دارد دیدن فرمایید.

معرفی بازار بزرگ بروجرد

بازار بزرگ بروجرد جزو یکی از جاهای دیدنی بروجرد محسوب می شود. همچنین این بازار به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تجاری این شهر شناخته شده است. نام دیگر بازار بزرگ بروجرد راسته است. مردمان محلی بروجرد به این بازار راسته می گویند. زمان ساخت بازار بزرگ بروجرد به دوره ی قاجار برمیگردد. بنابراین این بازار علاوه بر جاذبه گردشگری، یکی از اماکن تاریخی این شهر محسوب می شود. در این بازار راسته های مختلفی وجود دارد. از راسته های این بازار می توان بزاز ها، دباغ ها، مسگر ها، زرگر ها، لحاف دوز ها و... را نام برد. بخش وسیعی از بازار بزرگ بروجرد به یهودیان اختصاص داده شده است. در راسته عمده فروش ها و پارچه فروش ها یهودیان و مشغول به کار هستند.

معرفی تپه چغا یکی از جاهای دیدنی بروجرد

تپه چغا یکی دیگر از جاهای دیدنی بروجرد است که در این مقاله به معرفی کامل این مکان زیبا می پردازیم. یکی از زیباترین تپه های ایران تپه چغا است. این جاذبه گردشگری در شمال غرب شهر بروجرد واقع شده است. در این تپه می توانید انواع سنگ های آتشفشانی و گیاهان وحشی را مشاهده کنید. سالانه گردشگران و توریست های بسیاری برای تفریح و بازدید به این مکان زیبا سفر می کنند. در تپه چغا برای راحتی گردشگران امکانات گردشگری و اقامتی وجود دارد. در تپه چغا یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که باعث زیبا تر شدن مکان می شود. در این مکان پیست دوچرخه سواری، آلاچیق، پیست اتومبیل رانی، جاده راه سلامت وجود دارد. بنابراین علاوه بر بازدید تپه چغا می توانید از این امکانات تفریحی استفاده کنید. در قسمتی از تپه چغا می توانید پارک باغ پرندگان را مشاهده کنید. در این پارک بیش از ۷۷ گونه پرنده وجود دارد.

معرفی تالاب بیشه دالان یکی از بهترین جاهای دیدنی بروجرد

در این بخش به معرفی تالاب بیشه دالان که یکی از جاهای دیدنی بروجرد است می پردازیم. هر سال در فصل کوچ پرندگان بسیاری به تالاب بیشه دالان مهاجرت می کنند. این تالاب در جنوب شرق بروجرد واقع شده است. قورباغه، مارماهی، لاکپشت، ماهی از جمله موجوداتی هستند که در این تالاب می توانید مشاهده کنید. این تالاب در دشت سیلاخور قرار دارد.

جاهای دیدنی بروجرد

جاهای دیدنی بروجرد

معرفی رودخانه سزار

یکی از رودخانه های پرآب و دائمی شهر بروجرد، رودخانه سزار است که یکی از مهم ترین جاهای دیدنی بروجرد محسوب می شود. از یکی شدن دو رودخانه ماربره و تیره رودخانه سزار تشکیل می شود. این دو رودخانه در شهر درود به هم می پیوندند و یکی می شوند. رودخانه سزار در مسیر خود از راه آهن سراسری می گذرد و به سمت جنوب کشور حرکت می کند. استان خوزستان شاخه اصلی این رود است.

معرفی روستای دره صیدی از جاهای دیدنی بروجرد

یکی از جاهای دیدنی بروجرد روستای دره صیدی است. این روستا در فاصله ده کیلومتری از شهر بروجرد واقع شده است. این روستا به دلیل دارا بودن طبیعتی زیبا و دست نخورده از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعت این روستا به قدری زیبا و دیدنی است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. امام زاده زواریان در نزدیکی این روستا واقع شده است. بنابراین علاوه بر گردش و تفریح در این روستا می توانید از امام زاده زواریان نیز دیدن فرمایید.

جاهای دیدنی بروجرد

جاهای دیدنی بروجرد

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید