شیک‌ترین خیابان شهر، بلوار ویتوشا، جایی است که همه بوتیک‌ها و خانه‌های مد شیک در آن جمع شده‌اند.

بلوار ویتوشا

سلام نو-سرویس گردشگری: صوفیه پایتخت بلغارستان داستان های زیادی برای گفتن دارد و هر جاذبه تاریخی دیدگاه جدیدی از گذشته پیچیده صوفیه به شما میدهد. کلیساهای اینجا را در نظر بگیرید که چندین قرن از عمر خود را به عنوان مساجد گذرانده‌اند، معماری قدرتمند شوروی یا تاریخ رومی که هنوز در حال کشف است و با شهر مدرن ترکیب می‌شود.

بسیاری از ساختمان‌هایی که در صوفیه مشاهده خواهید کرد متعلق به دوران احیای بلغارستان در اواخر قرن نوزدهم است، زمانیکه این کشور استقلال خود را از عثمانی پس گرفت.

در اینجا بهترین جاذبه ها برای بازدید در صوفیه آمده است:

  1. کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی

۵ مکان­ توریستی و گردشگری در صوفیه

مقیاس این ساختمان شما را غافلگیر خواهد کرد. داخل سنت الکساندر نوسکی گنجایش ۱۰۰۰۰ نفر را دارد و این دومین کلیسای جامع بزرگ در منطقه بالکان است.

مانند بسیاری از معماریهای بزرگ صوفیه، قدمت کلیسای جامع شهر به دهه ۱۸۸۰ میرسد که مستقیما پس از سرنگونی عثمانیها و ایجاد مجدد دولت بلغارستان بود. این کلیسا در اصل به سربازان روسی که در جریان این آزادسازی جان خود را از دست دادند تقدیم شد.

وقتی داخل کلیسا هستید، به سقف گنبد اصلی که نقاشی دیواری سبت خداوند را دارد نگاه کنید. این کلیسا به روی بازدیدکنندگان باز است و مجموعه بزرگی از نمادها دارد.

  1. بلوار ویتوشا

۵ مکان­ توریستی و گردشگری در صوفیه

شیک‌ترین خیابان شهر، بلوار ویتوشا، جایی است که همه بوتیک‌ها و خانه‌های مد شیک در آن جمع شده‌اند.

اگر خریدار اجناس گران‌قیمت نیستید، می‌توانید با دیدن مناظر شگفت‌انگیز کوه ویتوشا که در بیشتر سال با برف پوشانده شده و در ساختمان‌های بلند خیابان محصور شده است، خود را دلداری دهید.

این یک مکان کاملا دلپذیر برای گذراندن چند ساعت است. کافه‌های امتداد خیابان عابر پیاده دارای صندلی‌هایی در فضای باز هستند و در سال‌های اخیر تیر چراغ‌ها، نیمکت‌ها و کیوسک‌ها به سبک هنری شیک تغییر یافته‌اند که یادآور سال‌های اولیه احیای بلغارستان است.

  1. کلیسای بویانا

۵ مکان­ توریستی و گردشگری در صوفیه

در دامنههای پایینی کوه ویتوشا این مکان میراث یونسکو قرار دارد. مکان این کلیسای قرون وسطایی تقریبا رویایی است، در بیشهای از درختان بلند در حومهای آرام از شهر.

کلیسای بویانا در سه مرحله از دهه ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ ساخته شد، اما مهمترین الحاقات در طول امپراتوری دوم بلغارستان در دهه ۱۲۰۰ انجام شد.

این زمانی بود که نقاشی‌های دیواری داخلی افسانه‌ای نقاشی شدند که حدود ۲۴۰ شخصیت تاریخی و کتاب مقدس را به سبکی واقعگرایانه، ۲۰۰ سال قبل از اینکه هنرمندان رنسانس همینکار را انجام دهند، به تصویر می‌کشیدند.

این نقاشیها که توسط یک هنرمند ناشناس ساخته شده است، شامل پرترههای معاصر دو فرمانروای بلغارستانی، تزار کنستانتین آسن و تزار کولویان، در کنار همسرانشان است.

  1. کوه ویتوشا

۵ مکان­ توریستی و گردشگری در صوفیه

با صعود به بیش از ۲۲۰۰ متری پشت حومه جنوب غربی صوفیه، ویتوشا، قلهای بهیاد ماندنی در یک پارک طبیعی است که نویدبخش ماجراجوییهای بیشتری از آنچه میتوانید در یک سفر داشته باشید، میباشد.

سادهترین راه برای دسترسی به ویتوشا از طریق پیست اسکی کوهستانی است، جایی که تلهکابین شما را پیاده میکند.

از آنجا پیاده‌روی به سمت قله سیاه ویتوشا زمانیکه هوا در بهار یا پاییز خوب است، بسیار لذتبخش است، زیرا این قله بخشی از یک فلات بزرگ است که به‌نظر می‌رسد به لطف شیب کم‌عمقش برای همیشه ادامه دارد.

  1. موسسه ملی باستانشناسی

۵ مکان­ توریستی و گردشگری در صوفیه

زمانیکه این موزه در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد، فردیناند اول این مکان را ساخت تا از آن بهعنوان راهی برای جمعآوری تمام یافتههای مهم باستانشناسی پراکنده در اطراف صوفیه و بلغارستان در زیر یک سقف استفاده کند. مکانی که که آنها انتخاب کردند مسجد جامع سابق شهر بود که پس از احیای بلغارستان از رده خارج شد.

بخشهای اصلی این موزه شامل تالار اصلی (شامل اقلامی از تمدنهای کلاسیک)، بخش قرون وسطی و خزانه است.

آخرین مورد در این فهرست گنجینههای والچیتران و لوکوویت، دو انبار خیرهکننده طلای تراکیا را دارد.

گنجینه لوکوویت که در سال ۱۹۵۳ کشف شد، مربوط به زمان حمله اسکندر مقدونی به تراکیه در سال ۴۰۰ قبل از میلاد است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید