در شمال بلغارستان، دو مقبره باستانی رومی کشف شده است که داستان غم‌انگیز یک خانواده ثروتمند را روایت می‌کند.

راز غم‌انگیز یک خانواده رومی

به گزارش سلام نو آنطور که فرا دید نوشته است این گورها که قدمت آنها به قرن سوم پس از میلاد می‌رسد، متعلق به زوجی میانسال و فرزند خردسال آنها است که به نظر می‌رسد در سنین پایین از دنیا رفته است.

کشف تصادفی این مقبره‌ها توسط یک کشاورز در حین شخم زدن زمین، دریچه‌ای به سوی زندگی و مرگ در دوران روم باستان گشوده است. باستان‌شناسان با بررسی اشیاء کشف‌شده در این گورها، از جمله جواهرات، سکه‌ها، ظروف و بطری‌های شیشه‌ای، به اطلاعات ارزشمندی درباره این خانواده ثروتمند دست یافته‌اند.

یکی از یافته‌های جالب توجه این کاوش، شش بطری شیشه‌ای کوچک موسوم به "لاکریماتوری" است. این بطری‌ها که در فرهنگ روم باستان برای جمع‌آوری اشک‌های عزاداران به کار می‌رفتند، نشان از غم و اندوه عمیق خانواده در سوگ فرزند از دست رفته‌شان دارد.

کالین چاکاروف، باستان‌شناس و سرپرست این کاوش، می‌گوید: "به نظر می‌رسد این خانواده در غم از دست دادن فرزند خود غرق شده بودند. بطری‌های اشک، گواهی بر این غم و اندوه عمیق است."

علاوه بر لاکریماتوری، اشیاء دیگری نیز در این گورها کشف شده است که اطلاعاتی درباره زندگی و باورهای این خانواده ثروتمند ارائه می‌دهد. سکه‌های متعلق به سال‌های ۲۰۰ تا ۲۲۵ پس از میلاد، چراغ، کفش چرمی و جواهرات ساخته‌شده از مهره‌های شیشه‌ای و طلا، از جمله این اشیاء هستند.

راز غم‌انگیز یک خانواده رومی

حفاری‌ها در این منطقه ادامه دارد و باستان‌شناسان امیدوارند با کشف محل زندگی این خانواده، اطلاعات بیشتری درباره زندگی و مرگ آنها در دوران روم باستان به دست آورند.

این کشف، دریچه‌ای نو به سوی آداب و رسوم تدفین و سوگواری در دوران روم باستان گشوده است. بطری‌های اشک، یادآور غم و اندوه عمیق خانواده‌ای در سوگ فرزند از دست رفته‌شان است و اشیاء دیگر، تصویری از زندگی و باورهای آنها در آن دوران ارائه می‌دهد.

در ادامه، به برخی از نکات قابل توجه در این متن اشاره می‌کنیم:

  • کشف بطری‌های اشک، نشان از غم و اندوه عمیق خانواده در سوگ فرزند از دست رفته‌شان دارد.
  • اشیاء کشف‌شده در این گورها، اطلاعاتی درباره زندگی و باورهای این خانواده ثروتمند ارائه می‌دهد.
  • حفاری‌ها در این منطقه ادامه دارد و باستان‌شناسان امیدوارند با کشف محل زندگی این خانواده، اطلاعات بیشتری درباره زندگی و مرگ آنها در دوران روم باستان به دست آورند.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید