دبی توریستی‌ترین شهر حاشیه جنوبی خلیج فارس است. در وسط صحرای این شهر دریاچه‌ای مصنوعی به نام دریاچه عشق قرار گرفته که نظر بسیاری از توریستان را به خود جلب کرده است.

 دریاچه مصنوعی عشق دبی جلوه بی‌نظیر معماری در قلب کویر

به گزارش سلام نو، دریاچه عشق دبی (Love Lake) یک دریاچه مصنوعی است که از دو دریاچه به شکل قلب که با هم ادغام شده اند، تشکیل شده است. این دریاچه عشقی که از آن صحبت می کنیم، به قدری بزرگ است که حتی از فضا هم قابل دیدن است. نکته جالب دیگر اینکه این دریاچه عشق در دبی درست در وسط یک صحرا قرار گرفته است و دور تا دورش را شن های صحرایی فرا گرفته اند.

این پروژه را می توان در گروه اقدامات و طرح های جدید شهر دبی در کشور امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۸ میلادی دانست. به راحتی می توان تصویر این دریاچه دست ساز را از طریق نقشه گوگل یافت و علت نام گذاری آن را نیز به وضوح مشاهده نمود. یکی از نکات جالب این است که  درختان طوری کاشته شده اند که از بالا کلمه عشق love را نمایش می دهند!!!

 دریاچه مصنوعی عشق دبی جلوه بی‌نظیر معماری در قلب کویر

حمدان بن محمد آل مکتوم، شاهزاده دبی، در اینستاگرام خود، یک عکس از این دریاچه ی زیبا به اشتراک گذاشت و از آن زمان به بعد این دریاچه در بین توریست ها بسیار محبوب شد. مکان این دریاچه ها چندان مخفی نیست. تابلوهایی که در جاده ها قرار دارد شما را به سمت دریاچه عشق راهنمایی می کند.

دریاچه عشق دبی به یکی از محبوب ترین جاذبه گردشگری دبی بین زوج های جوان تبدیل شده است و به همین خاطر هم هست که زوج های جوانی که به دنبال کمی آرامش و اوقات عاشقانه هستند با یک سبد پیک نیکی راهی این دریاچه می شوند. البته این محل فقط برای پیک نیک کردن زوج های جوان نیست و خانواده ها و حتی گروه های دوستانه هم برای پیک نیک به آن مراجعه می کنند. در ضمن محیط دریاچه برای عکاسی هم بسیار مناسب است.

منبع: تاپ توریست 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید