۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 55299179

کمپرسور هوا از سه نوع فیلتر در اتصالات خود بصورت کلی و در صورت داشتن موتور های دیزلی در واقع از چهار نوع فیلتر در اتصالات خود بهره می گیرد.

انواع فیلتر های کمپرسور

کمپرسور یک ماشین صنعتی بسیار پر کاربرد می باشد که هم بصورت برقی و هم بصورت دیزلی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با هوای فشرده که در صنایع برای تولید آن از کمپرسور های هوا اغلب از نوع اسکرو استفاده می شود عامل چهارم در کنار آب، الکتریسیته و گاز استفاده می شود که بر اهمیت کاربری کمپرسور در صنایع اشاره دارد. بر طبق براورد های به عمل آمده بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از انرژی و سوخت مصرفی کارخانه ها برای راه اندازی و بکارگیری کمپرسور ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپرسور هوا از سه نوع فیلتر در اتصالات خود بصورت کلی و در صورت داشتن موتور های دیزلی در واقع از چهار نوع فیلتر در اتصالات خود بهره می گیرد. در قسمت ورودی هوا و در قسمت مکش از یک فیلتر هوا که اغلب بصورت استوانه ای کارتریجی است استفاده می شود که نقش صافی هوا را در ورودی کمپرسور ایفا می کند. پس از عبور هوا از داخل پمپ اسکرو به سبب استفاده از روغن بر روی دنده های هلیکال پمپ اسکرو هوا با قطرات ریز روغن از پمپ خارج می شود که به منظور پاکسازی روغن از هوا از نوعی فیلتر که در واقع مهمترین فیلتر مصرفی در کمپرسور های صنعتی نیز می باشد تحت نام فیلتر سپراتور کمپرسور یا فیلتر روغن از هوای کمپرسور استفاده می شود. علاوه بر دو مورد فیلتر یاد شده از یک فیلتر روغن در تصفیه روغن و یک فیلتر گازوئیل البته در کمپرسور های دیزلی نیز استفاده می شود.

فیلتر روغن از هوای کمپرسور

انواع فیلتر های کمپرسور

هوای فشرده خروجی از کمپرسور می بایست دو مشخصه را بصورت همزمان داشته باشد تا قابلیت استفاده در شرایط و محیط های مختلف را در صنعت داشته باشد. اولا فشار هوای خروجی که به توان و کیفیت کمپرسور بستگی دارد مهمترین فاکتور کیفی هوای خروجی از کمپرطور که نیروی مولد کار در صنایع است محسوب می شود. مورد دوم خروج هوایی پاک با حداقل میزان آلاینده از شیر های کمپرسور می باشد که این امر بیش از هر چیز به کیفیت فیلتر روغن از هوای کمپرسور یا فیلتر سپراتور کمپرسور بستگی دارد. در واقع هوای خروجی از پمپ اسکرو با فشار و دمای بسیار زیادی ابتدا به رسیور کمپرسور برخورد می کند که در اینجا بخشی از حرارت و قطرات روغن معلق با سایز بالا را از دست می دهد. وظیفه حذف قطرات ریزتر روغن و بهبود کیفیت هوای خروجی از کمپرسور با فیلتر روغن از هوای کمپرسور است که اغلب به شکل استوانه ای تولید شده و ساختار و مکانیزم عملکرد آن متفاوت با دیگر انواع فیلتر های صنعتی شامل فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل یا فیلتر سپراتور آبگیر گازوئیل و فیلتر های هوا می باشد.

دیجیتال مارکتینگ : نانوتجارت

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید