استاندارد مخازن هوا اجباری نیست و برای خرید و فروش ان لزومی به ارائه استاندارد مخزن نمی باشد اما اگر قصد خرید مخازن باد غیر استاندارد را دارید با این مورد را مورد توجه قرار دهید که استفاده از مخازن باد غیر استاندارد می تواند باعث به وجود امدن حوادث خطرناکی شود

استاندارد در مخازن هوا به چه معناست؟

مخزن باد مسئول ذخیره و نگهداری از هوا فشرده است. این مخازن معمولا در کنار کمپرسور باد استفاده میشوند. مخزن هوا باعث میشود تا دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور کاهش بیابد و از طرفی فشار باد همواره ثابت بماند.معمولا کمپرسور های باد با فشار باد 8 تا 10 بار کار می کنند که فشار زیادی محسوب به همین دلیل برای استفاده از مخازن هوای فشرده باید نکات ایمنی را راعایت کرد و از طرفی از مخازن استاندارد استفاده کرد تا از وقوع حادثه های احتمالی جلوگیری شود.

مخازن هوای فشرده استاندارد

استاندارد در مخازن هوا به چه معناست؟

استاندارد مخازن هوا در ایران به مخازنی اعطا میشوند که بتواند تست های استاندارد ASME را با موفقیت سپری کنند این تست ها بنام SEC8 شناخته میشوند و شامل تست های مخرب و غیر مخرب هیدرواستاتیک، تست X-RAY، تست PT، تست UT و تست VT می شوند.
همچنین برای کسب استاندارد ، مخزن هوا باید از یک طرح استاندارد برای ساخت مخزن استفاده کنند در این طرح میزان کروی بودن عدسی یا گپ های مخزن مشخص میشود. از طرفی قطر مخزن و میزان ضخامت آن باید مطابق ایین نامه استاندارد ملی ایران باشد. طرز قرار گیری فلنچ های سوپاپ اطمینان و فلنچ های ورودی و خروجی هوا و شیر تخلیه رطوبت باید در این طرح مشخص شوند و در صورت تایید طرح مطابق با ان پیاده سازی شوند. از طرفی نحوه جوشکاری و اپراتوری که مخزن هوا را جوشکاری می کند بسیار مهم است از همین رو مخازن باید به روش جوش اتوماتیک و توسط افرادی انجام شود که داری تاییدیه های جوش مخازن تحت فشار هستند .
اخرین مورد جنس متریال استفاده شده در مخزن باد است که باسد از الیاژ A516 فولاد ساخته بشوند . این متریال با دیگر ورق های فولادی متفاوت است و میزان استحکام بیشتری برخودار است

آیا استاندارد مخازن باد اجباری است؟

استاندارد مخازن هوا اجباری نیست و برای خرید و فروش ان لزومی به ارائه استاندارد مخزن نمی باشد اما اگر قصد خرید مخازن باد غیر استاندارد را دارید با این مورد را مورد توجه قرار دهید که استفاده از مخازن باد غیر استاندارد می تواند باعث به وجود امدن حوادث خطرناکی شود

چگونه متوجه شویم مخزن باد استاندارد است یا نه؟

مخازن باد استاندارد داری تاییدیه شرکت های بازرسی هستند این تاییدیه ها فقط برای مخازنی صادر میشوند که تمامی تست های استاندارد را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. مخازنی که فاقد این تایید باشند یا از ورق های st37 در ساخت انها استفاده شده باشدرا نمیتوان مخزن استاندارد در نظر گرفت

قیمت مخازن باد استاندارد

استاندارد در مخازن هوا به چه معناست؟

مخازن باد استاندارد معمولا قیمت بالاتری دارند و این به دلیل است که هزینه تست هایی که روی این مخازن انجام میشود نیز به قیمت تمام شده مخزن اضافه میشود و این به تنهایی باعث میشود تا قیمت تمام شده مخزن بالا برود از طرفی هزینه استفاده از جوش اتوماتیک و افراد مجربی که بتوانند تمامی پارامتر های شرکت استاندارد را پاس کنند نیز بسیار بالا است.
در نتیجه قیمت مخازن باد استاندارد بالاتر از قیمت مخازن باد عادی است و این دلیلی است که بیشتر کسب و کار بدون توجه به استاندارد مخزن به سراغ مخازن باد غیر استاندارد میروند.

از کجا مخزن باد بخریم؟

خرید مخزن باد از کمپرسور حسنی به عنوان یک گام حیاتی در تأمین و ذخیره‌سازی انرژی فشرده برای صنایع مختلف محسوب می‌شود. کمپرسور حسنی به عنوان یکی از سازندگان برجسته مخازن باد استاندارد شناخته می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و استفاده از مواد با کیفیت، مخازن بادی ارائه می‌دهد که به استاندارد ملی ایران پایبند است و ایمنی و کارایی بالایی را نیز ارائه می دهند. انتخاب یک مخزن باد از کمپرسور حسنی به معنای یک خرید مطمئن است، که در نتیجه این خرید، به بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های هوای فشرده در کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید