دهلی، پایتخت هند، شهری پر جنب و جوش و پویا است که با ترکیبی از تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و طبیعت چشم‌نواز، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

گشتی در دهلی و دهلی‌نو / دهلی؛ سفری به قلب تاریخ، فرهنگ و طبیعت هند

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است دهلی، پایتخت هندوستان، شهری پرجنب‌وجوش و پویا است که در آن سنت و مدرنیته به زیبایی در هم آمیخته‌اند. این کلان‌شهر با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی فراوان، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران از سراسر جهان است.

دو دنیای متفاوت در یک شهر

دهلی از دو بخش مجزا تشکیل شده است: دهلی نو و دهلی قدیم. دهلی نو، پایتخت مدرن هند، در سال ۱۹۳۱ توسط بریتانیایی‌ها ساخته شد و مقر دولت و بسیاری از بناهای مدرن شهر است. در مقابل، دهلی قدیم با قدمتی چند هزار ساله، قلب نمادین این منطقه بزرگ شهری محسوب می‌شود و پر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است.

تجربه‌ای بی‌نظیر از هنر، تاریخ و غذا:

دهلی بهشت علاقه‌مندان به هنر و صنایع دستی است. در بازارهای رنگارنگ این شهر، می‌توانید انواع فرش، جواهرات، ظروف و دیگر اشیاء نفیس را پیدا کنید. همچنین، دهلی به خاطر غذاهای لذیذ و متنوعش از هر گوشه هند مشهور است. از غذاهای سنتی و اصیل هندی گرفته تا رستوران‌های بین‌المللی، در دهلی برای هر سلیقه‌ای غذا پیدا می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری دهلی

دهلی مملو از جاذبه‌های گردشگری است که هر کدام داستان و زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا به برخی از معروف‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱. قلعه سرخ:

قلعه سرخ، یکی از زیباترین بناهای تاریخی دهلی، در سال ۱۶۴۸ توسط شاه جهان ساخته شد و تا سال ۱۸۵۷ مقر قدرت مغول بود. این قلعه عظیم با معماری باشکوه خود، شامل دروازه‌های متعدد، تالارها، باغ‌ها و حوضچه‌ها، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

۲. قطب منار:

قطب منار، مناره‌ای باشکوه با ارتفاع ۷۳ متر، بلندترین مناره هند و یکی از نمادهای شهر دهلی است. این مناره آجری در قرن دوازدهم ساخته شده و به دلیل کنده‌کاری‌های ظریف و زیبایی که دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۳. باغ‌های لودی:

باغ‌های لودی، مجموعه‌ای از باغ‌های سرسبز و زیبا در قلب دهلی، مکانی ایده‌آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند. در این پارک علاوه بر فضای سبز دل‌انگیز، مقبره‌ها و بناهای تاریخی متعددی از دوره لودی (قبل از ۱۶۰۰) وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

گشتی در دهلی و دهلی‌نو / دهلی؛ سفری به قلب تاریخ، فرهنگ و طبیعت هند

۴. گوردوارا بنگلا صاحب:

گوردوارا بنگلا صاحب، مهم‌ترین مکان عبادت سیک‌ها در دهلی، مجموعه‌ای باشکوه و دیدنی است که شامل استخری بزرگ، گنبد و مناره‌های طلایی، و تالارهای مذهبی می‌شود. این مکان مقدس، علاوه بر اهمیت مذهبی، از نظر معماری نیز بسیار چشم‌گیر است و بازدید از آن برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

۵. معبد نیلوفر آبی:

معبد نیلوفر آبی، عبادتگاه باشکوه بهائیان، با معماری منحصربه‌فرد خود، یکی از زیباترین بناهای دهلی است. این معبد که به شکل نیلوفر آبی ساخته شده، از بتن سفید و مرمر ساخته شده و گنبدی مرکزی دارد که بر زیبایی آن می‌افزاید.

دهلی، مقصدی برای هر سلیقه:

دهلی شهری برای همه سلیقه‌هاست. از عاشقان تاریخ و فرهنگ گرفته تا علاقه‌مندان به هنر، غذا و خرید، هر کسی در این شهر می‌تواند چیزی برای لذت بردن پیدا کند. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و پرماجرا هستید، دهلی مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

نکات مهم:

  • قبل از سفر به دهلی، اطلاعات کافی در مورد جاذبه‌ها، فرهنگ و آداب رسوم این شهر کسب کنید.
  • برای بازدید از مکان‌های مذهبی، لباس مناسب بپوشید و به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید.
  • در هنگام چانه‌زنی در بازارها، صبور باشید و به قیمتی که مدنظرتان است، رضایت ندهید.

گشتی در دهلی و دهلی‌نو / دهلی؛ سفری به قلب تاریخ، فرهنگ و طبیعت هند

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید