در این راهنمای جامع، با ما همراه شوید تا به بهترین شهرهای هند برای سفر ایرانیان سری بزنیم و گوشه‌ای از زیبایی‌ها و شگفتی‌های این سرزمین را به شما نشان دهیم.

گشتی در بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است هندوستان، سرزمینی کهن با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره مسافران ایرانی را به سوی خود مجذوب کرده است. در این سرزمین پهناور، شهرهای مختلفی با جاذبه‌های منحصر به فرد خود، منتظر گام‌های شما هستند. در این راهنمای جامع، با ما همراه شوید تا سفری رنگارنگ به بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان داشته باشیم و از زیبایی‌ها و شگفتی‌های این سرزمین شگفت‌انگیز رونمایی کنیم.

بمبئی، پایتخت تجاری و سینمایی هند

در قلب هند، شهری مدرن و پویا به نام بمبئی می‌درخشد. این شهر که زمانی از هفت جزیره تشکیل شده بود، امروزه به عنوان پایتخت اقتصادی و سینمایی هند شناخته می‌شود. در بمبئی، می‌توانید ترکیبی از زندگی سنتی و مدرن را در کنار هم تجربه کنید. از گشت و گذار در بازارهای شلوغ و تماشای دروازه هند تا بازدید از غار فیل‌ها و البته بالیوود، شهر فیلم‌های هندی، هرگز لحظه‌ای در بمبئی کسل نخواهید شد.

دهلی، پایتخت تاریخی و پرجمعیت هند

دهلی، پایتخت شلوغ و پرجمعیت هند، گویی دریچه‌ای به سوی تاریخ این سرزمین کهن است. در این شهر، می‌توانید از خیابان‌های پرجنب و جوش، معابد باشکوه و مساجد تاریخی مانند مسجد جامع دیدن کنید. دهلی به عنوان یکی از اضلاع مثلث طلایی هند، همواره در لیست برنامه‌های سفر گردشگران قرار دارد.

آگرا، مهد تاج محل

آگرا، شهر عشق و جاودانگی، با نام تاج محل، نگین معماری هند، شناخته می‌شود. این بنای سفید و باشکوه که به یادبود عشق شاه‌جهان به همسرش ممتاز محل ساخته شده، گویی تجلی‌گر ظرافت و زیبایی بی‌نظیر هنر و معماری هند است. علاوه بر تاج محل، دژ آگرا و مقبره اکبر شاه نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی این شهر هستند.

اودایپور، شهر دریاچه‌ها و ونیز شرق

در میان کوه‌های آراوالی و در کنار دریاچه آرام پیکولا، شهری به نام اودایپور خودنمایی می‌کند. این شهر که به ونیز شرق معروف است، با کاخ‌های باشکوه، معابد باستانی و قایق‌های رنگارنگ، فضایی رمانتیک و رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. گشت و گذار در کاخ مونسان، تماشای غروب آفتاب بر فراز دریاچه و قدم زدن در بازارهای سنتی اودایپور، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

گشتی در بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان

کلکته، پایتخت فرهنگی و هنری هند

کلکته، شهری که زمانی پایتخت هندوستان بریتانیا بوده است، امروزه به عنوان مرکز فرهنگی و هنری این کشور شناخته می‌شود. در این شهر می‌توانید از گالری‌های هنری، موزه‌های تاریخی، تئاترهای سنتی و فستیوال‌های موسیقی کلاسیک هندی لذت ببرید. علاوه بر این، کلکته با غذاهای خوشمزه و متنوع بنگالی، تجربه‌ای منحصر به فرد از طعم‌ها و عطرهای هند را به شما ارائه می‌دهد.

گوآ، بهشت تفریح و سرگرمی

در سواحل شنی و آفتابی دریای عرب، ایالتی به نام گوآ واقع شده است. این ایالت با سواحل بکر، تفریحات آبی هیجان‌انگیز و برنامه‌های شاد و متنوع، بهشت تفریح و سرگرمی برای گردشگران است. در گوآ می‌توانید شنا کنید، در غروب آفتاب عکس‌های بی‌نظیری ثبت کنید، قایق‌سواری کنید و از ورزش‌های آبی لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به هند:

  • بهترین زمان سفر به هند: از اواخر سپتامبر تا اواسط مارس، هوا در هند خنک و مطبوع است و برای سفر مناسب‌تر است.
  • ویزای هند: برای سفر به هند نیاز به ویزا دارید. می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق سفارت هند در ایران برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • واحد پول: واحد پول هند روپیه است. می‌توانید در صرافی‌ها و شعبات بانک‌ها پول خود را به روپیه تبدیل کنید.

گشتی در بهترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید