تارنمای «پولیتیکو» در تحلیلی به بررسی موضع جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا و دستیارانش درباره چگونگی واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام موشکی ایران پرداخته و با اشاره به عدم تمایل دولت آمریکا به همکاری با اسرائیل در حمله متقابل تهاجمی علیه ایران نوشت: پیام اصلی دولت بایدن برای اسرائیل این است: "صبر کنید؛ فکر کنید!"

هشدار آمریکا به اسرائیل: کاری نکنید که پشیمان شوید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به گزارش روز دوشنبه از این رسانه آمریکایی، ‌مقامات ایالات متحده در هر دو جنبه عمومی و خصوصی به گونه‌ای عمل می‌کنند تا (رژیم) اسرائیل را متقاعد کنند در مقابل اقدام موشکی ایران یک واکنش محدود از خود نشان دهد.

پولیتیکو افزود: آمریکایی‌ها بیم آن دارند مبادا واکنش شدید (رژیم) اسرائیل منطقه (خاورمیانه) را وارد یک جنگ بزرگ کند. جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به طور خاص می‌خواهد از هر گونه جنگی که نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه درگیر می کند، اجتناب ورزد. او این هشدار را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روشن کرده است.

مقام های آمریکایی امیدوارند که (رژیم) اسرائیل، واشنگتن را دوستی تلقی کند که توانست به‌رغم تنش‌ها در جبهه‌های دیگر، در مواجهه با حمله بی‌سابقه ایران روی آن حساب کند. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، بایدن و دستیارانش انتقاد خود را از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه، شدیدتر کرده‌اند.

طبق این گزارش یک مقام آمریکایی هشدار داد: هر کاری که (رژیم) اسرائیل از این پس انجام می دهد، باید محدود باشد. وی ادامه داد: با توجه به میزان ریسکی که ما (آمریکایی ها) متحمل می شویم، انتظار داریم آن ها قبل از انجام هر کاری درباره آن به ما خبر دهند.

بایدن روز یکشنبه برای برای انجام هماهنگی در دادن یک پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران، با رهبران گروه هفت صحبت کرد. این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده ترجیح می‌دهد اقدامات بعدی غرب شامل تحریم‌ها یا سایر اقدامات غیرنظامی باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید