روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت از قول منابع خود اعلام کرد: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد.

فشار آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،پس از حمله شب گذشته ایران به اسرائیل رسانه های اسرائیلی هزینه نظامی دفاع در برابر حملات ایران را بیش از ۱ میلیارد دلار (۴-۵ میلیارد شکل) برآورد کردند.
به گزارش «انتخاب»؛ روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت در این باره نوشت: هزینه نظامی دفاع در برابر حملات ایران برای یک شب بیش از ۱ میلیارد دلار (۴-۵ میلیارد شکل) بود. ایران کمتر از ۱۰ درصد آن را برای حمله به اسرائیل هزینه کرد.
همچنین این روزنامه از قول منابع خود اعلام کرد: انتظار نمی رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد.
این منبع افشا کرد که آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن منطقه به یک جنگ منطقه ای فشار می آورد.
از سوی دیگر بلومبرگ از قول رئیس سابق موساد معتقد است که حمله ایران ممکن است منجر به تغییر استراتژیک در جنگ و حتی پایان آن شود.
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: ما معتقد نیستیم که موضوع دیشب به یک جنگ منطقه ای گسترش یابد و مشارکت ما در مقابله با حمله دیروز برای جلوگیری از جنگ منطقه ای بود.
از سوی دیگر مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد: واشنگتن نباید در اقدام نظامی علیه ایران مشارکت کند.
در رخدادی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت که اطلاعیه های جبهه داخلی ارتش تغییر نکرده و فعالیت ها و تجمعات آموزشی تا فردا همچنان تعطیل است.
در مسکو نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به درخواست سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات کیف به خاک روسیه را محکوم نکرد.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید