آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ فلسطینی که به مراکز این سازمان در غزه پناه برده بودند، به شهادت رسیده‌اند.

شهادت بیش از ۴۰۰ فلسطینی در مراکز وابسته به سازمان ملل

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آنروا با انتشار بیانیه‌ای در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر بیش از ۴۰۰ فلسطینی را که به مراکز وابسته به این آژانس پناه آورده بودند را به شهادت رسانده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، در این بیانیه همچنین آمده است که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به مراکز وابسته به آنروا در غزه و اطراف آن پناه برده‌اند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است این مراکز وابسته به آنروا به منزل فلسطینیان از شیرخوار تا سالخورده تبدیل شده‌اند.

آنروا پیشتر نیز اعلام کرده بود که ۱۵۳ مرکز وابسته به این آژانس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در معرض بیش از ۳۰۰ حمله قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی»، غزه را با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به شهادت بیش از ۲۹ هزار نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید