سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد کشته شدن هفت تن از امدادگران سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه نتیجه حتمی شیوه‌ای است که در حال حاضر طی این جنگ در حال انجام است.

 کشتار امدادگران در غزه، نادیده‌ گرفتن قوانین بشردوستانه است

به گزارش سلام نو  ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد کشته شدن امدادگران بیانگر نادیده‌ گرفتن قوانین بشردوستانه و سلامت تیم‌های امدادرسان در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

دوجاریک همچنین گفت اراضی اشغالی فلسطین یکی از خطرناک‌ترین و سخت‌ترین مکان‌های کار در جهان است و هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد و شمار کشته‌شدگان امدادگر توسط رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۱۹۶ تن رسیده است.

وی تاکید کرد سازمان ملل دوباره خواستار برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه است.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت رژیم صهیونیستی تحقیقات درخصوص این حمله را آغاز کرده و آنها منتظر نتایج هستند.

وی تصریح کرد که تعدادی از کارکنان سازمان ملل در این منطقه کشته شده‌اند و این افراد در مکان‌هایی کشته شده‌اند که قبلا به مقامات رژیم صهیونیستی گزارش شده بود.

دوجاریک تاکید کرد که عدم اظهارنظر رژیم صهیونیستی در مورد این کشتارها یک «تناقض بزرگ» تلقی می‌شود.

در پی جنایت اشغالگران در حق کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه و ترور هفت تن از اعضای آن در بمباران ارتش رژیم صهیونیستی، هلال احمر فلسطین اعلام کرد کادر این سازمان اجساد کارکنان این نهاد خیریه را به منظور خارج کردنشان از گذرگاه رفح به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل کردند.

تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۱۶ شهید و ۷۵ هزار و ۴۹۴ مجروح رسیده است. طی این مدت، همچنین حدود ۲۰۰ امدادگر در جریان حملات صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین کشته شده‌اند.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت هفت قربانی از نیروهای امدادگر «به تعداد بی‌سابقه‌ای از نیروهای بشردوستانه می‌پیوندند که در همین درگیری خاص کشته شده‌اند.» همچنین به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حداقل ۱۹۶ امدادگر از جمله ۱۷۵ کارمند سازمان ملل، تاکنون در حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید