مجموعه ای از قطعات استخوان انسان در استان فارس، پیدا شده است که آثار سوختگی و قصابی روی آن وجود دارد که احتمالا گواهی از آدمخواری در آن دوران است.

آدمخواری وحشتناک در استان فارس + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از  رکنا، فریدون بیگلری، رئیس بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران در خصوص موضوعی صحبت کرد که شاید برای بسیاری از ما جالب باشد؛ آدمخواری !

غاری در مرودشت فارس وجود دارد که در آن بقایای انسان هوشمند که مربوط به دوره پارینه سنگی جدید است یافت شده که با انجام آزمایشات مختلف، مشخص شده است است که آن انسان ها قصابی شده اند.

فریدون بیگلری، با اشاره به اینکه احتمالا قدمت این بقایا بین 12 الی 20 هزار سال پیش است، گفت: در این غار، مجموعه ای از قطعات استخوان انسان پیدا شده است که آثار سوختگی و قصابی روی آن وجود دارد که احتمالا گواهی از آدم خواری در آن دوران است.

وی در ادامه تاکید کرد: آدمخواری می تواند چند هدف داشته باشد. مثلا یکی از دلایل می تواند این باشد که یک امر آیینی بوده است. به نظر می رسد در برخی دوره ها، شکارگران، مردگانشان را قصابی و گوشت آنها را از استخوان هایشان جدا می کردند و آن را می خوردند. این کار به منظور  گرسنگی یا قحطی نبود بلکه به عنوان یک کار آیینی برای داشتن تکه ای از اجدادشان در وجودشان انجام می شد.

فریدون بیگلری همچنین گفت: مورد دیگر این است که در دوره فراپارینه سنگی، به علت اینکه شرایط اقلیمی رفته رفته بهتر می شد؛ جمعیت نیز افزایش پیدا می کرد؛ لذا این احتمال وجود دارد که از آنجایی که جمعیت زیاد شده، انسان ها برای دستیابی به شکارگاه و منابع مختلف، با هم کشمکش هایی داشته و اگر کسی از افراد مقابل خود کسی  را می کشت یا به اسارت می گرفت، یک همچین سرانجامی پیدا می کرد.

او در پایان تاکید کرد: آنچه کاملا مشخص است این است که این اجساد با ابزارهای کاملا تیز سنگی قصابی شده اند و همچنین در استخوان های آنها آثار سوختگی دیده شده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید