فردا چهارشنبه آخرین روز کاری هفته دوم بهمن ماه سال جاری است و بازدهی بازار سرمایه در بدترین شکل ممکن خود قرار گرفته است.

پیش‌بینی وضعیت بورس برای فردا چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری بار دیگر مسیر نزولی را انتخاب کرد و با افت ۹۹۳۱ واحدی به رقم ۲.۱۱۰.۳۳۶ واحدی رسید تا میزان افت از ابتدای بهمن ماه تا روز جاری رقم منفی ۲.۴۴ درصدی باشد و همچنین میزان بازدهی شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال جاری رقم مثبت ۵.۶۲ درصدی است.


این رقم و بازدهی از سقف سال ۱۳۹۹ (مردادماه) تاکنون صفر ثبت شده است. ارزش معاملات در روز جاری نیز حوالی حدود ۵ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان ثبت شد تا ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان در ۷۳۲۷ هزار میلیارد تومانی باقی مانده باشد.

گروه انبوه‌سازی در ارزش معاملات چند روزی است که گوی سبقت را از گروه خودرویی ربوده است و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی صنایع قرار دارد این گروه با ارزش معاملاتی در حدود ۳۶۶ میلیارد تومانی جایگاه اول را دارد و گروه خودوریی با ارزش معاملاتی ۳۱۸ میلیارد تومانی در رتبه دوم ایستاده است.

قیمت دلار در بازار آزاد در این چند روزه و با توجه به شرایط سیاسی و منطقه‌ای ایجاد شده روند صعودی را به خود گرفته است و ارقام بالاتر از ۵۹ هزار تومان نیز دیده می‌شود.

قیمت طلا ۱۸ گرم نیز که در ابتدای بهمن ماه رقمی نزدیک به ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برای هر گرم را به خود دیده بود از ابتدای صبح روز جاری رقمی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را به خود دید.

گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده است که خودرو زوتی DL ۵ مدل ۲۰۲۳ با قیمت یک میلیارد و ۵۹ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روزکاری را به مناسبت دهه فجر به فروش می‌رساند. همچنین طرح فروش فوق العاده خودروهای سایپا، ویژه دهه فجر ۱۴۰۲ از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه با عرضه سه محصول از خانواده اطلس و کوییک آغاز می‌شود. موعد تحویل این خودروها نیز در طرح فروش فوق‌العاده ۹۰ رو کاری است و در طرح پیش فروش هفته چهارم مرداد و شهریور و مهر ماه سال ۱۴۰۳ عنوان شده است.

روزنماه دنیای اقتصاد هم نوشت که شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی در مدت‌زمان سپری‌شده پس از کشته شدن نظامیان آمریکایی در حمله پهپادی در خصوص اقدامات احتمالی پیش‌رو، نوشت که حمله به ایران یکی از نامحتمل‌ترین گزینه‌ها است.

کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری بزرگ‌تر در خاورمیانه نیستیم. در حقیقت تمامی اقدامات رئیس‌جمهور (بایدن) با هدف تنش‌زدایی و تلاش برای کاهش تنش‌ها طراحی شده است.

اما نخست‌وزیر قطر گفت امیدوار است که واکنش ایالات متحده به حمله پهپادی که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، پیشرفت‌هایی که برای دستیابی به توافق جدید میان رژیم صهیونیستی و حماس برای آزادی گروگان‌ها حاصل شده است را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص حساب‌های تجاری این طور گفته است که فعالان اقتصادی مطلع باشند که وجوه غیردرآمدی به حساب‌های تجاری واریز نشود؛ چراکه درآمد تلقی می‌شود.

همچنین با تصمیم بانک مرکزی شیوه نامه حراج حضوری شمش طلا با تغییراتی همراه شده که طبق آن شرایط جدید خرید خرد و عمده‌ی شمش طلا در این حراج‌ها تشریح شده است. در شرایط جدید متقاضی خرید می‌تواند در حراج خرد حداقل یک و حداکثر ۵ قطعه شمش طلای یک کیلوگرمی خرید کند؛ سقف خرید خرد در هر هفته تقویمی، صرفا ۵ قطعه شمش طلای استاندارد خواهد بود.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

عملا شاخص کل با تغییرات کم در نمادهای بزرگ خود مواجه شده است و بازار خیلی به این نمادها توجهی ندارد و این طور می‌توان برداشت کرد که عملا معاملات نمادهای کوچک بازار (شاخص هم وزن) در بازار بیشتر مشهود است.

بازار و اهالی بازار همچنان به عملکرد سازمان بورس اوراق بهادار تهران گله دارند. اما بازار با وجود اینکه با افت‌هایی در این چند روز مواجه شده است. اما همچنان در محدوده‌های حمایتی میانگین ۵۵ روزه خودش قرار دارد، ولی ترس از اقدامات و شرایط سیاسی در منطقه اجازه نمی‌دهد تا بازار سرمایه قد علم کند.

به هر حال بازار می‌تواند در این محدوده‌های از منظر تکنیکالی حمایت بشود و به روند صعودی خودش برگردد، اما در صورتیکه شاخص این سطح را از دست بدهد کار برای بازار خیلی سخت میشود اتفاقی که برای محدوده ۲.۲ میلیون واحدی در نیمه اول سال جاری برای شاخص افتاد ممکن است با عدم حمایت شاخص در ۲.۱ میلیون واحدی تکرار بشود.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید