شاخص کل در پایان معاملات با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و ۲۰۱ هزار واحد قرار گرفت.

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، بازار سرمایه پس از اتفاقات اخیر و تنش‌های به وجود آمده، روز گذشته (دوشنبه) سبزپوش شده بود و کارشناسان این رفتار بازار را ناشی از کاهش ریسک‌ها عنوان کرده بودند. اما امروز (سه‌شنبه) بازار بورس که همچنان در محدوده مثبت و منفی یک معامله می‌شد، با رنگ قرمز بازگشایی شد و اکثر سهم‌ها در صف خرید قرار داشتند، اما پس از گذشت دقایقی از بازگشایی، بازار به سمت تعادل حرکت کرد و بازار در انتهای روز، نزدیک به تعادل و با کاهش ۰.۲۳ درصدی شاخص کل، به کار خود پایان داد. با در نظر گرفتن موارد مطرح شده، پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ چیست؟

امروز ۲۹ درصد از سهام بازار معادل ۲۱۹ نماد سبزپوش بودند و ۵۳۷ نماد معاملات خود را در محدوده های منفی به اتمام رساندند. امروز شاهد ایجاد ۲۹۲ صف فروش در بازار بودیم و تعداد صف‌های خرید ۸۶ سهم بود.

نمای پایانی بازار

شاخص کل در پایان معاملات با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و ۲۰۱ هزار واحد قرار گرفت.

صندوق‌های اهرمی هم که دیروز با صفوف خرید سنگین کار خود را آغاز کردند و در محدوده مثبت معامله شدند، امروز با صف فروش آغاز کردند و به سمت تعادل در حال معامله هستند.

دامنه نوسان سهام در همه بازارها، امروز هم مثبت و منفی یک درصد بود. همچنین صندوق ها نیز با دامنه نوسان مثبت و منفی دو درصد معامله شدند.

دامنه نوسان صندوق‌های طلا و گواهی سکه به حالت قبلی بازگشت. با این حال، طلا و سکه امروز وضعیت مثبتی قرار دارند.

بازار سرمایه امروز با صف های فروش کار خود را آغاز کرد و در پایان ۲۹۲ سهم با صف فروش به کار خود پایان دادند. به‌طور کلی بازار سرمایه روز خوبی را پشت سر نگذاشت. اکثر سهام بازار از همان ابتدای معاملات با صف فروش مواجه بودند که این صفوف فروش تا پایان بازار به سمت تعادل حرکت کردند، اما با شاخص کل منفی به کار خود پایان داد.

اگرچه همچنان برخی ترس‌ها از احتمال درگیری نظامی مجدد وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که تا حدودی آرامش به بازار برگشته است. سازمان بورس نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که در صورت بازگشت شرایط به حالت قبل، امکان بازگشت دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت نرمال وجود دارد.

با توجه به همه این مولفه‌ها به نظر می‌رسد که اگر اتفاق خاص و غیر قابل پیش‌بینی رخ ندهد، بورس فردا نیز متعادل خواهد ماند. دامنه نوسان سهام در معاملات فردا نیز در صورت عدم تصمیم‌گیری سازمان بورس، مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق ها مثبت و منفی دو درصد است.

در این نظرسنجی، از کارشناسان خواسته شده تا روند شاخص کل، شاخص هم‌وزن و صنایع برتر را پیش‌بینی کنند.

در قسمت شاخص کل، «صعودی» به معنای رشد بیش از پنج هزار واحد، متعادل به معنای قرار گرفتن شاخص بین مثبت و منفی پنج هزار واحد و «نزولی» به معنای افت بیش از پنج هزار واحد است.

همچنین در قسمت شاخص هم‌وزن، «صعودی» به معنای رشد بیش از دو هزار واحد، متعادل به معنای قرار گرفتن شاخص هم‌وزن بین مثبت و منفی دو هزار واحد و «نزولی» به معنای افت بیش از دو حد است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید