ایالات متحده از تصمیم ارتش اسرائیل برای کاهش شدت جنگ در شمال غزه استقبال کرد.

آمریکا: از تصمیم اسرائیل برای کاهش شدت جنگ در شمال غزه استقبال می کنیم / اسرائیل درخواست افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را نپذیرفت

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، متحده از تصمیم ارتش اسرائیل برای کاهش شدت جنگ در شمال غزه که یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، روز دوشنبه آن را اعلام کرده است، استقبال کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه گفت که این تغییرات راه را برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و همچنین بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به خانه‌هایشان در این منطقه باز می‌کند.

کربی اظهار داشت که با کاهش شدت جنگ، «ما آماده افزایش کمک‌های بشردوستانه می‌شویم و کمک می‌کنیم شرایطی مهیا شود که مردم به خانه‌هایشان در شمال غزه بازگردند، جایی که سازمان ملل متحد امیدوار است بتواند تا هفته آینده ماموریت ارزیابی خود را به سرانجام برساند.»

اسرائیل با خواسته سازمان ملل برای انجام ارزیابی در شمال نوار غزه موافقت کرده اما این خواسته را که ساکنان آنجا بتوانند فعلا به خانه‌هایی که تخلیه کرده‌اند، بازگردند، نپذیرفته است. اسرائیل می‌گوید که جنگ هنوز در شمال غزه ادامه دارد و تا زمانی که پیشرفتی در رابطه با آزادی گروگان‌هایی که گروه افراطی حماس در اختیار دارد، حاصل نشود، تن به این خواسته نخواهد داد.

جان کربی که در نشستی خبری حضور یافته بود، گفت: «ما داریم خودمان را برای این اقدامات آماده می‌کنیم چرا که معتقدیم عملیات‌هایی با مقیاس و شدت کوچک‌تر در داخل غزه نه تنها باعث کاهش تلفات غیرنظامی می‌شود، بلکه کمک‌های بشردوستانه را نیز راحت‌تر می‌توان توزیع کرد.»

با این حال گزارش‌ها حاکی است که دیدار نماینده دولت جو بایدن در امور بشردوستانه در غزه با نخست وزیر اسرائیل خوب پیش نرفته است.

نشریه تایم اسرائیل دیدار دیوید ساترفیلد با بنیامین نتانیاهو را «ناامیدکننده» توصیف کرده و نوشته نخست وزیر و مقامات ارشد نظامی اسرائیل درخواست آمریکا برای افزایش میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به نوار غزه را نپذیرفته‌اند.

این رسانه به نقل از رسانه دولتی کان (شرکت عمومی پخش‌همگانی اسرائیل) گزارش داده که ساترفیلد نسبت به تشدید بحران انسانی در غزه هشدار داده، اما نتانیاهو پاسخ داده که هیچ بحران انسانی در غزه وجود ندارد و به ویدیویی اشاره کرده که نشان می‌دهد چندین بازار در نوار غزه مملو از جمعیت و کالا هستند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو تصریح کرده که مشکل میزان ورود کمک‌ها به غزه نیست، بلکه نحوه توزیع آن است.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید