اگر دولت و مردم این نگرش را در جامعه تغییر دهند و بهای بیشتری به حوزه فعالیت های فنی بدهند، قطعا در کاهش بیکاری بسیار موثر خواهد بود. اصولا تبلیغات یکی از مهم ترین ابزاری است که در تولید ، اشتغال و بیکاری موثر است و باید به آن‌ به‌ صورت‌ تخصصی پرداخت.

اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی

مهندس عبدالله زمانی تونی در یادداشتی نوشت: موضوع اشتغال و بیکاری در ایران یکی از موضوعاتی است که توسط کارشناسان اقتصادی بسیار مورد نقد وبررسی قرار می گیرد. اما به دلیل تضاد سلایق دولت ها و سیاست مداران، هر سال نه تنها این معضل برطرف و کاهش پیدا نمی کند بلکه متاسفانه سالانه شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشورمان هستیم. طبق آمار،حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران را افراد زیر ۳۵ سال شکل داده اند،لذامشخص است که اشتغال یکی از مهم ترین ستونها و ارکان تشکیل خانواده هاست و عدم تشکیل خانواده به معنی کاهش جمعیت جوان و افزایش سن جمعیت در کشور می باشد .
همین موضوع تبیین کننده اهمیت اشتغال می باشد. متاسفانه طی سالهای اخیر الگوسازی غلط باعث شده است که جوان ها میل به سمت تحصیل در رشته های غیر فنی ، مانند پزشکی پیدا کنند . علت این هجوم غیر منطقی، بها دادن بیش از حد به این رشته و این تخصص توسط دولت و تبلیغات افراطی و گاه غیرواقعی در این حوزه می باشد و افرادی که در این رشته موفق به قبولی نمی شوند، دچار یاس و ناامیدی شده و دیگر تمایل به مشاغل فنی نخواهند داشت. در نتیجه افراد غیر متخصص و غیرحرفه ای وارد بازار کار فنی می شوند و همین امر باعث کند شدن چرخ های اقتصادی در حوزه صنعت در ایران شده است.

اگر دولت و مردم این نگرش را در جامعه تغییر دهند و بهای بیشتری به حوزه فعالیت های فنی بدهند، قطعا در کاهش بیکاری بسیار موثر خواهد بود. اصولا تبلیغات یکی از مهم ترین ابزاری است که در تولید ، اشتغال و بیکاری موثر است و باید به آن‌ به‌ صورت‌ تخصصی پرداخت،برای مثال کالاهای ایرانی باید در میان مردم به صورت یک نماد خانوادگی تبلیغ شود تا جامعه بداند که حمایت از تولیدات داخلی،یعنی حمایت از جوان ها و نخبگان ملی ودر نهایت حمایت از کشور عزیزمان ایران می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید