۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 55495597

بعضی ها معتقدند که مدیریت جهادی،همان مدیریت اسلامی است،اما مدیریت جهادی هرچه که باشد لازم و دارای اضطرار برای شرایط فعلی کشور می باشد و از طرفی نیز هر مدیریت اسلامی لزوما جهادی نیست.

مدیریت جهادی،مدیران جهادگر

عبدالله زمانی تونی، کارشناس مدیریت مهندس در یادداشتی نوشت:  در حال حاضر مدیریت جهادی  مسئله ای است که مقام معظم رهبری،نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید دارند و این نوع مدیریت را می توان به عنوان یک افق پویای انقلابی درنظر گرفت که با وجود نیروهای جوان انقلابی می توان به آینده آن امیدوار شد. وجود این نوع مدیریت، در جوامع اسلامی، یک ضرورت می باشد از آنجایی که در بیانیه گام دوم، مخاطب سخنان مقام معظم رهبری عمدتاً جوانان جامعه هستند و برای تحقق این سند به همت آنها چشم امید دارند ، لذا نقش جوانان در مدیریت جهادی وتوسعه جامعه ضروری می باشد.

ضرورت پیاده سازی تفکر مدیریت جهادی از یک طرف، نیاز واقعی جامعه ما به جهش همه جانبه در عرصه پیشرفت  و توسعه و همچنین پاسخ به دغدغه و مطالبه رهبری در این زمینه، اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب توسط معظم له ترسیم شده ، با کار جهادی و انقلابی امکان پذیر می باشد و می تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان باشد.

بعضی ها معتقدند که مدیریت جهادی،همان مدیریت اسلامی است،اما مدیریت جهادی هرچه که باشد لازم و دارای اضطرار برای شرایط فعلی کشور می باشد و از طرفی نیز هر مدیریت اسلامی لزوما جهادی نیست.

مدیریت جهادی پس از انقلاب اسلامی ایران به منظور پیروی از فرامین ارزشمند حضرت امام خمینی (ره)، به خصوص پس از جنگ تحمیلی ۸ ساله، بطور جدی تر و فعال تر پیگیری شده است . مدیریت جهادی نقش بسزایی در ساخت و سازهای پس از جنگ تحمیلی و پس از ویرانی های حاصل از زلزله و حوادث غیرمترقبه داشته است.

همچنین مدیریت جهادی در شناسایی مناطق محروم و مردم فقیر و خانواده های بی سرپرست و یا بدسرپرست و حمایت ازآنها  نقش مهمی داشته است و در موارد بسیاری نیز ، در آزادی زندانی های جرائم غیر عمد بسیار موثر و کارآمد ظاهر شده است . در سالهای اخیر شاهد حوادثی از جمله سیل های ویران کننده بودیم که متاسفانه اثرات مخربی در زندگی مردم شهرها  بر جای گذاشت که اینجا نیز نیروهای جهادی حضور مقتدرانه خود را به خوبی نشان دادند. این نیروهای مردمی و جهادگر، از میان خود مردم و از نیروهای انقلابی و بسیجی و حتی غیر بسیجی دوست دار میهن هستند که با شعار فی سبیل الله در خط مقدم مشکلات جامعه فعالیت می کنند.پس می توان با اتکای به این قدرت مردمی و مخلص نسبت به مرتفع نمودن بیشتر مشکلات اقدام عملی کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید