مصرف سبزیجات کم کربوهیدرات که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ مفید است.

کنترل دیابت نوع ۲ با خوردن این ۸ نوع سبزی

به گزارش سلام نو به نقل از برنا،برای کنترل نوسانات قندخون در مبتلایان به دیابت نوع دو، مصرف سبزیجات کم کربوهیدرات یکی از بهترین گزینه ها است. این سبزی‌ها با اینکه کم کالری هستند اما حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند.

یک انتخاب سالم برای جلوگیری از نوسانات قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، خوردن سبزیجات کم کربوهیدرات است. این سبزی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است و کالری کمی دارد.

هشت سبزی مفید برای دیابت نوع ۲ شامل موارد زیر است:

اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات، یک انتخاب هوشمندانه برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، حاوی اسید فولیک، بتاکاروتن و ویتامین K است. محققان حتی دریافته‌اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

_ گوجه فرنگی: حاوی ویتامین C است و منبع عالی ویتامین A و پتاسیم است. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها ۳۲ کالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان های قوی است که از بیماری های قلبی، سرطان پروستات و غیره محافظت می کند و در عین حال یک غذای کم کربوهیدرات برای بیماران دیابتی است.

_ کلم بروکلی: نه تنها کربوهیدرات کمی دارد، بلکه سرشار از ویتامین های A، C و K، فیبر و آهن است.

خیار: یک فنجان خیار خرد شده تنها حاوی ۵ گرم کربوهیدرات است و اگر دیابت دارید، می توانید با خیال راحت مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار همچنین منبع عالی ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C است.

کلم: خوردن کلم راهی ارزان برای وارد کردن ویتامین های K و C به رژیم غذایی شماست. البته علاوه بر آنتی اکسیدان، فیبر، منگنز و ویتامین B۶.

کلم بروکسل: این نوع کلم همچنین سرشار از ویتامین های A، C، اسید فولیک و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدی که برای دیابتی ها دارد، ممکن است از خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان نیز جلوگیری کند.

_ گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و اسید فولیک است. علاوه بر این، مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد.

مارچوبه: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و ارتقای سلامت، این گیاه در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های A و K است، در هنگام خرید مارچوبه سعی کنید از ساقه های سبز روشن استفاده کنید. مصرف منظم مارچوبه باعث تنظیم سطح قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید