در این مطلب به معرفی کلیساهای مشهور ایران؛ از کلیسای وانک تا کلیسای سنت آنتونی پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

کلیساهای مشهور ایران؛ از کلیسای وانک تا کلیسای سنت آنتونی + عکس
به گزارش سلام نو، کلیسا از جمله مکان‌های مذهبی مسیحیان بوده که در شهرها و کشورهای مختلف جهان و طی سال‌های مختلف ساخته شده است.

کلیسا از جمله مکان‌های مذهبی مسیحیان بوده که در شهرها و کشورهای مختلف جهان و طی سال‌های مختلف ساخته شده است. در کشورمان ایران نیز کلیسای مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها اجازه بازدید عمومی را داشته و مسافران می‌توانند از معماری کلیسا، نقاشی‌ها و آثار قدیمی به جا مانده در آن‌ها بازدید کنند.

کلیسای وانک یکی از زیباترین و شناخته شده‌ترین کلیساهای ایران است که افراد زیادی برای بازدید از آن به شهر اصفهان سفر می‌کنند. بسیاری از توریست‌های خارجی پس از بازدید از این کلیسا با تهیه بلیط اصفهان استانبول از کلیسای سنت آنتونی این شهر نیز بازدید می‌کنند. هر دو این کلیسا از جمله کلیساهای شناخته شده در دنیا هستند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک در محله جلفا شهر اصفهان واقع شده است. این کلیسا در دوران شاه عباسی صفوی و در محله مسیحی نشین اصفهان ساخته شد. این کلیسا بزرگ‎ترین و معروف‌ترین کلیسای ایران به شمار رفته و یکی از ۱۳ کلیسای باقی مانده از قرن ۱۷ میلادی است.

این کلیسا طی سال‌های مختلف در کنار جایگاه مذهبی خود تبدیل به یک مرکز مهم برای رویدادهای اجتماعی و یک مکان اداری شد. در سال‌های بعد نخستین چاپخانه ایرانی در حیاط کلیسای وانک تاسیس شد. این کلیسا در دی ماه سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

images_1699276966_6548e8a690649.png

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کلیسای وانک آثار متعدد هنرمندان در آن است. تابلوها و نقاشی‌های قدیمی، تندیس‌های زیبا، معماری ظریف و باشکوه و رنگ‌های به کار رفته در این معماری زیبایی و اهمیت ان را دو چندان کرده است.

کلیسای وانک از گذشته تا کنون

قدمت کلیسای وانک به سال ۱۶۰۶ میلادی باز می‌گردد. در آن زمان این کلیسا تنها یک ساختمان کوچک در قسمت جنوب غربی آن بود که به مدت ۵۰ سال توسط روحیانیون مورد استفاده قرار گرفته و از آن برای آموزش کشیش‌ها و خلیفه‌ها استفاده می‌کردند. این کلیسا در گذشته به نام کلیسای هاکوب شناخته می‎شد.

در سال ۱۶۵۵ یعنی حدود ۵۰ سال بعد، شاه عباس دوم دستور ساخت بنای اصلی و امروزی کلیسا را داد که ساخت آن حدود ۱۰ سال طول کشید. تا سال ۱۹۳۰ در این موزه کتابخانه نیز قرار داشت. اگر شما نیز به بازدید از جاهای تاریخی و قدیمی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در سفر بعدی خود به استانبول با خرید بلیط اصفهان استانبول از کلیسای سنت آنتونی نیز بازدید کنید.

کلیسای سنت آنتونی

کلیسای سنت آنتونی یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای استانبول است که در خیابان استقلال و ناحیه بی‌اوغلو قرار دارد. این کلیسا ابتدا در سال ۱۷۲۵ توسط جامعه ایتالیایی شهر ساخته شد. در سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ بنای قدیمی آن تخریب شده و بنای فعلی آن ساخته شد.

images_1699276976_6548e8b0803d5.png

یکی از ویژگی‌های این کلیسا حضور پاپ ژان بیست و سوم یکی از رهبران واتیکان به عنوان سفیر رسمی واتیکان در آن به مدت ۱۰ سال است. علاقه این پاپ ایتالیایی به ترکیه و شهر استانبول باعث شد به او لقب پاپ ترک بدهند!

معماری کلیسای سنت آنتونی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کلیسا آجرهای سرخ رنگ بیرونی آن است که نمایی خاص و متفاوت به آن داده است. کلیسا سه ورودی دارد که در حال حاضر تنها ورودی اصلی آن باز است. پنجره‌های دایره‌ای شکل با قاب آبی رنگ، نقاشی‌هایی از مسیح و مریم مقدس در بالای درب‌ها و مجسمه سنت آنتوان در در حیاط کلیسا به زیبایی و شکوه این مکان مقدس افزوده است.

این مجسمه در سال ۲۰۰۳ و هنگام سفر پاپ یوحنا به استانبول و این کلیسا ساخته شد. کف کلیسا با سنگ‌های بسیار زیبایی پوشانده شده و داخل ساختمان مجسمه‌های چوبی و موزیک‌های قدیمی خودنمایی می‌کند.

پرواز اصفهان به استانبول

فاصله هوایی اصفهان تا استانبول ۲۲۵۱ کیلومتر است که مدت زمان پرواز آن حدود چهار ساعت طول خواهد کشید. البته این زمان پرواز با توجه به فاکتورهای مختلف مانند شرایط جوی و تعداد توقف می‌تواند افزایش پیدا کند.

در حال حاضر اگر برای خرید بلیط اصفهان استانبول به دنبال پرواز مستقیم هستید، پرواز ترکیش پرواز مستقیم از این مبدا به مقصد استانبول را ارائه می‌کند. این پرواز در تمامی روزهای هفته انجام شده و می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین بلیط اصفهان تهران را از ایرلاین مورد نظرتان خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا عبدالعلی زاده IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    قدیمی ترین و معروف ترین کلیسای ایران " قره کلیسا " واقع در شهرستان چالدران آذربایجان غربی میباشد که به عنئوان نهمین اثر جهانی ایرانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید