۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: 55473744

پیکرتراشی محبوب و پرطرفدار است از این رو با ما همراه باشید و درباره هزینه و عوارض پیکرتراشی بدانید.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

سلام نو پلاس: پیکرتراشی (Sculpture) که با نام کانتورینگ بدن هم شناخته می‌شود، یک روش پزشکی یا یک نوع عمل جراحی است که هدف اصلی آن، تغییر شکل بدن است.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های پیکرتراشی، چه در خارج و چه در ایران، لیپوساکشن است که به عنوان یک عمل جراحی شناخته می‌شود. در این روش، پزشک ابتدا قسمتی از ناحیه مورد نظرتان را برش می‌دهد و با استفاده از یک لوله، چربی‌های اضافی آن ناحیه را استخراج می‌کند.

لیپوساکشن و لیپوماتیک دو روش تقریباً مشابه هستند با این تفاوت که در لیپوماتیک، نیازی به بریدن بخشی از ناحیه مورد نظر وجود ندارد. در واقع، پزشکان در لیپوماتیک لوله‌هایی را به داخل ناحیه بدن‌تان وارد می‌کنند تا چربی‌های اضافی را حذف کنند.

اگر از عمل‌های جراحی می‌ترسید و می‌خواهید پیکرتراشی را با روش‌های دم‌دست‌تری انجام دهید، لیپولیزر انتخاب مناسب‌تری است. در این روش‌، ناحیه مورد نظر با دستگاهی حرارت می‌یابد تا چربی‌های اضافه در آن ناحیه، حذف شود.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

عناوینی که در بالا به آن اشاره کردیم، به عنوان روش‌های محبوب پیکرتراشی شناخته می‌شوند. با این حال، روش‌های دیگری برای حذف چربی از ناحیه‌های مختلف بدن وجود دارد، مثل:

  • کرایولیپولیز: در این روش، ناحیه مورد نظر با یک دستگاه یخ می‌زند تا سلول‌های چربی از بین برود.
  • لیپولیز تزریقی: در این روش، دی‌اکسی کولیک اسید به بدن تزریق می‌شود تا سلول‌های چربی حذف شود.
  • لیفت: در روشِ لیفت که یک عمل جراحی است، پوست و چربی اضافی برش داده و حذف می‌شود.

هزینه پیکر تراشی

بالا رفتن سن، افزایش وزن و هم چنین کاهش وزن ناگهانی به میزان بالا می‌توانند بدن شما را به روش‌های مختلف و گاهی اوقات نامطلوب دچار تغییر کند. همین تغییرات موجب ایجاد پوست اضافه و تولید سلول‌های چربی اضافه در لایه زیرین پوست می‌شود، از این رو جراحی زیبایی پیکرتراشی با استفاده از تکنیک‌های مختلف می‌تواند به شما در ایجاد ظاهر بهتر و داشتن اندام ایده آل کمک نماید.

چنانچه شما هم قصد انجام عمل پیکرتراشی را دارید از جمله عواملی که علاوه بر انتخاب مرکز درمانی معتبر و مطمئن دارای اهمیت است، هزینه پیکرتراشی است. قیمت پیکرتراشی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه پیکرتراشی بدن متناسب با ناحیه و نوع جراحی به طور میانگین بین ۱۵ الی ۴۰ میلیون تومان می‌تواند متفاوت باشد.

همان طور که در مقالات دیگر از کلینیک زیبایی ماه خوانده‌اید، پیکرتراشی با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک و لیفت ناحیه مشخص شده توسط جراح متخصص انجام می‌شود.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

عوامل متعددی می‌توانند در تعیین هزینه پیکرتراشی تأثیر مستقیم داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در هزینه پیکرتراشی، انتخاب نوع پیکرتراشی یا کانتور بدن (لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیفت، لیپولیزر و…) است. علاوه بر این میزان سلول‌های چربی و پوست اضافه‌ای که قرار است تحت عمل پیکرتراشی از بین رفته و بهبود ظاهر را در شما فراهم نماید، از جمله فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پیکرتراشی به حساب می‌آید.

همان طور که می‌دانید، عمل پیکرتراشی می‌تواند با توجه به میزان بافت چربی و پوست اضافه در نواحی مختلف به روش‌های گوناگون انجام می‌شود. قسمت‌هایی از بدن مانند بازو، باسن، پهلوها، ساق پا و… که هر کدام با توجه به ناحیه مشخص شده و عوامل دیگر می‌توانند خود شامل هزینه‌های جداگانه‌ای شوند که در قیمت نهایی پیکرتراشی بی‌تأثیر نخواهند بود.

پارامترهای دیگری نیز در مقدار هزینه پیکرتراشی نقش مهمی دارند، از جمله این عوامل عبارت‌اند از:

  • محدوده جغرافیایی مرکز درمانی
  • میزان تخصص جراح و دستمزد آن
  • ناحیه مشخص شده برای انجام عمل زیبایی (شکم، پهلو، بازو، باسن)
  • تجهیزات و وسایلی که در حین و بعد از جراحی استفاده می‌شود.

عوارض پیکر تراشی

بعد از انجام عمل جراحی پیکرتراشی باید انتظار وجود یک لوله تخلیه در محل‌های برش برای جلوگیری از :

  • تجمع مایعات
  • کبودی و تورم
  • بی‌حسی احتمالی
  • درد و ناراحتی
  • و اجبار به پوشیدن لباس‌های فشرده‌سازی برای کاهش تورم را داشته باشید.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

اصولا تمام جراحی‌ها درجاتی از خطر را به همراه دارند. برخی از خطرات و عوارض احتمالی و گاهی بلندمدت عمل جراحی پیکرتراشی عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی، از جمله واکنش آلرژیک که ممکن است گاهی کشنده باشد.
  • خطرات جراحی مانند خونریزی یا عفونت
  • تجمع لخته‌های خونی که ممکن است عوارض قلبی عروقی مهلکی مانند حمله قلبی، ترومبوز وریدی یا سکته مغزی ایجاد کند.
  • تجمع مایعات در زیر زخم
  • مرگ بافتی در امتداد زخم (بهبود جای زخم ممکن است حدود یک سال طول بکشد)
  • آسیب عصب حسی که ممکن است باعث بی‌حسی طولانی‌مدت یا دائمی شود.
  • تورم طولانی‌مدت
  • آسیب به بافت‌های زیرین مانند عضلات

از آنجایی که دستگاه مورد استفاده در این روش با ارتعاش و لرزش عمل می‌کند، ممکن است پزشک خسته شود و در نتیجه نهایی اشتباهاتی رخ دهد.

بیشتر برای مناطق وسیع بدن مانند شکم، ران ها و بازو کاربرد دارد.

احتمال بروز التهاب، واکنش آلرژیک و سوختگی پوست وجود دارد.

احتمال اینکه پس از جراحی فرد دچار خارش، افزایش دمای بدن، حالت تهوع و ضعف و سرگیجه شود وجود دارد.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

پیکرتراشی کل بدن

عمل پیکر تراشی کل بدن اقدامی پزشکی است که در آن با حذف و تخلیه و یا حتی جابجایی چربی‌های موضعی اضافی بدن در اندام‌های مختلف (شکم، پهلوها، غبغب، ران، باسن، بازو، شانه)، به بهبود و زیبایی فرم بدن کمک می‌شود. همچنین از دیگر دستاوردهای عمل آبدومینو پلاستی، برطرف شدن افتادگی شدید پوست می‌باشد.
آبدومینو پلاستی در گذشته از طریق اعمال جراحی تهاجمی انجام می‌شد که دارای عوارض بسیار زیادی بودند، اما اکنون روش‌های کم تهاجمی و غیر تهاجمی جدید جایگزین این روش‌های قدیمی و خطرناک شده‌اند.

عوامل بسیاری هستند که بر روی قیمت پیکرتراشی کل بدن در تهران تاثیر می‌گذارند مانند دستمزد پزشک متخصص، نوع روش به کار رفته برای عمل، تجهیزات مورد استفاده در زمان جراحی، میزان چربی در نواحی مختلف بدن، خدمات قبل و بعد از عمل.

از این رو هزینه انجام این جراحی پس از جلسات مشاوره با پزشک مورد نظر شما و بعد از انجام معاینات و بررسی‌های لازم تعیین می‌گردد. زیرا هر قسمت از بدن به گونه خاصی چربی را در خود تجمع می‌کند از این رو نیاز به روش‌های جراحی مختلفی برای ایجاد تغییرات و فرم دهی مناسب به چربی‌ها و نواحی مختلف بدن وجود دارد.

اما ورای نتایج عمل پیکرتراشی چه با جراحی و چه بدون جراحی انجام این عمل مستلزم صرف هزینه است. عوامل مختلفی هزینه عمل پیکرتراشی را تعیین می‌کنند.

پوشش بیمه درمانی

برخلاف اعمال جراحی لاغری که بعضاً تحت پوشش بیمه هستند، عمل پیکرتراشی تحت پوشش بیمه نمی‌باشد. عمل پیکرتراشی جز اعمال زیبایی است و لذا بیمار باید تمامی سهم درمانی خود را بپردازد.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

مشاوره و آزمایش‌های قبل از عمل

قبل از عمل جراحی پیکرتراشی نیاز به تائید سلامتی فرد عمل شونده وجود دارد. برای این منظور جراح باید فرد را معاینه کند. ابزارهای کمکی وجود دارند که به تائید سلامتی فرد توسط جراح کمک می‌کنند. این ابزارها سابقه پزشکی و همچنین انجام آزمایش‌های مختلف است. آزمایش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد. ساده‌ترین نوع آزمایش خون می‌باشد. همچنین پزشک می‌تواند آزمایش‌های دیگری را درخواست کند. انجام مشاوره و آزمایش مستلزم صرف هزینه‌هایی است که با توجه به آزمایش متفاوت است.

دستمزد پزشک جراح

یکی از موارد مهم در تعیین هزینه عمل پیکرتراشی دستمزد پزشک جراح می‌باشد. این دستمزد معمولاً با توجه به مهارت و تجربه و حسن شهرت جراح تعیین می‌گردد و متفاوت است. البته با توجه به اینکه جراح مهم‌ترین عامل دخیل در انجام یک عمل موفق است، ارزش هزینه را دارد.

وسایل استفاده شده در عمل پیکرتراشی

عمل پیکرتراشی با یک بیهوشی عمومی شروع می‌شود و بسته به نوع عمل، وسایل مورداستفاده در آن‌ها نیز متفاوت است. هر عمل پیکرتراشی وسایل مخصوص به خود را دارد.

نوع عمل پیکرتراشی

عمل پیکرتراشی شامل طیف گسترده‌ای از روش‌های مختلف را در بر می‌گیرد. تکنیک و روش‌های مختلف هر کدام نیاز به دستگاه و متد ویژه خود هستند. این روش‌ها با توجه به تخصص، انرژی و زمان به کار رفته هزینه متفاوتی نیز دارند. فرد می‌تواند روش جراحی را انتخاب کند و همین امر موجب گوناگونی قیمت خدمت ارائه‌شده می‌شود.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

محل انجام عمل پیکرتراشی

یکی دیگر از شاخص‌های دخیل در هزینه عمل پیکرتراشی محل انجام این عمل جراحی می‌باشد. کلینیک‌های خصوصی یا بیمارستان شرایط متفاوتی دارند. با توجه به کیفیت خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌های خصوصی طبیعتاً تعرفه آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

تعداد جلسات درمانی

برخلاف روش‌های طولانی‌مدت غیر جراحی که معمولاً هزینه‌ها را به‌ تدریج به فرد اعمال می‌کنند این روش تشابه زیادی با اعمال جراحی لاغری دارد. معمولاً هزینه عمل مقادیر قابل‌توجهی است. با این تفاوت که اعمال جراحی لاغری معمولاً ( به‌شرط موفقیت کامل) در یک جلسه انجام می‌شوند. این مورد ممکن است برای اعمال پیکرتراشی صادق نباشد. بیشتر عمل‌های پیکرتراشی عمده در چند جلسه انجام می‌شوند.

اندام‌ های جراحی‌ شده

همان‌طور که در مقالات قبلی مفصلاً شرح دادیم، این اندام‌ها معمولاً اندام هدف عمل پیکرتراشی می‌باشند:

  • بازوها
  • پشت
  • شکم و پهلو
  • باسن
  • گردن و چانه
  • ران

این مورد یکی از موارد مهم در تعیین قیمت است. طبیعی است که حجم کار و چربی خارج‌شده از اندام‌های باسن یا شکم بیشتر باشد. این مورد مثلاً برای پیکرتراشی گردن و چانه مختصرتر می‌باشد. به‌جز فشار و انرژی مثلاً برای عمل چانه نیاز به جلسات کمتری می‌باشد تا عمل‌های پیکرتراشی باسن یا شکم.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

پیکرتراشی شکم

شکم و پهلو بخشی از بدن است که به سرعت دچار افزایش چربی و بد فرمی بدن می‌گردد. همچنین یکی از سخت‌ترین نواحی بدن برای کاهش چربی‌های اضافه آن است. از این رو قیمت پیکرتراشی شکم و پهلو معمولا نسبت به سایر قسمت‌های بدن بیشتر است.

به صورت تقریبی و با توجه به روش انتخابی برای کاهش چربی‌های شکم و پهلو (به طور مثال هزینه لیپوست شکم و پهلو یا هزینه پیکرتراشی شکم با روش ابدومینوپلاستی) قیمت پیکر تراشی شکم و پهلو را می‌توان در حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفت.

پیکرتراشی بدون جراحی

بسیاری از افراد هستند که می خواهند بدون انجام عمل های جراحی به تناسب اندام برسند. روش های زیادی تحت عنوان پیکرتراشی بدون جراحی تبلیغ می شود که می ‌توان با استفاده از آن ها به لاغری رسید.

به افرادی که از این روش ها استفاده می ‌کنند توصیه می ‌کنیم که از برنامه درست و منظم پیروی کرده و صبور باشند و رژیم غذایی و ورزش را در کنار روش خود فراموش نکنند.

با وجود این روش ها باز هم بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام ورزش منظم و رژِم غذایی متعادل است. روش ‌های طبیعی عوارضی بیمار را تهدید نکرده و حتی برخی از روش ها همچون ورزش سلامتی را بالا می برند.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

پیکرتراشی بدون جراحی به روشRF علاوه بر کاهش حجم بدن باعث جوانسازی پوست و در مواردی لیفت پوست می ‌شود. از این روش در ناحیه صورت هم استفاده می شود. دستگاه RF با استفاده از امواج رادیو فرکانسی روی چربی ها تاثیر گذاشته و آن ها را از بین می ‌برد. چربی هایی که با استفاده از این روش شکسته می شوند به دو صورت از بین می ‌روند. مقداری از چربی ها دفع می‌ شوند و مقداری هم جذب خون می شوند. این روش بدون درد خاصی انجام می ‌شود.

پیکرتراشی با لیزر یک روش غیر تهاجمی است که می‌تواند با کمک اشعه لیزر سلول‌های چربی را تحریک کند تا باعث آزاد شدن بخش بسیاری از آن گردد. چربی‌های آزاد شده با کمک این روش به صورت طبیعی توسط خود بدن متابولیزه می‌شوند. اما هزینه پیکرتراشی با لیزر که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در هنگام انتخاب این روش لاغری برای بیماران است را می‌توان در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفت.

لاغری به روش کویتیشن هم یکی از روش های زیبایی بدون جراحی برای حذف چربی های موضعی است. در این روش برای اینکه چربی های موضعی از بین بروند از امواج ماوراء صوت استفاده می شود. این امواج باعث می شوند که چربی ذوب شده و با استفاده از سیستم لنفاوی و ادرار از بدن خارج شود. کویتیشن یکی از بهترین روش های لاغری موضعی بدون عمل جراحی است.

هزینه و عوارض پیکرتراشی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید