با گسترش زندگی شهری و عدم فعالیت تحرکی انسان ها و خوردن غذای چرب با کالری بالا همه از عواملی هستند که باعث میشود نرخ رشد چاقی در جامعه زیاد گردد.

چه افراد چاقی حتی نمیتواند لیپوساکشن یا جراحی لیپوماتیک انجام دهد؟

چاقی پدیده ای ناخوشایند همراه با بیماری های مختلف چون بیماری های قلبی و دیابت میباشد.  افرادی که با عدم تحرک و خوردن زیاد به این مرحله رسیده اند توانایی لاغر شدن و نخوردن را ندارند و سراسیمه در جستجو چاره ای برای لاغری خود هستند. این افراد همیشه کوتاه ترین و آسان ترین راه حل را در نظر دارند. بله درست حدس زدید جراحی های زیبایی که چندی پیش به ندرت انجام میشد امروزه به سرعت در حال فراگیر شدن و رایج شدن میباشد. در زیر میخواهیم انواع این جراحی ها و شرایط انجام آن را برایتان توضیح دهیم.

جراحی لیپوماتیک یا لیپوساکشن چیست؟

لیپوماتیک یا همان Liposuction به جراحی گفته میشود که در ان با بیهوشی عمومی و جراحی با استفاده ازایجاد یک حفره در بدن بیمار به کمک  یک ساکشن و یک میله فلزی تو خالی اقدام به تخلیه چربی نواحی مختلف با انجام عمل های رفت برگشتی میشود که در ان چربی به توسط دستگاه ساکشن شده و از بدن بیمار خارج میشود معمولا در این روش در هر ناحیه 3 تا 5 کیلو گرم چربی تخلیه میشود و پس از ان بیمار باید از گن های مخصوصی به مدت دو هفته استفاده کند تا توازن و تقارن چربی در ان رعایت گردد. همچنین این افراد پس از عمل باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنند در غیر اینصورت چربی خارج شده به سرعت جایگزین میگردد و در اکثر افراد این جایگزینی بیشتر از قبل دیده میشود. لیپوساکشن معمولا در نواحی شکم کمر و باسن و ران و سینه و بالای پهلو ها انجام میشود.

چه افراد چاقی حتی نمیتواند لیپوساکشن یا جراحی لیپوماتیک انجام دهد؟

چه افرادی شرایط لیپوساکشن را دارند؟

شرط کلی داشتن سن بالای 18 سال و سلامتی از نظر بیماری های قبلی باشند. کسانی که از دارو های ضد انعقاد خون همون اسپرین و وارفارین استفاده میکنند نمیتوانند این جراجی را همزمان با مصرف دارو انجام دهند . افرادی که bmi ان ها یعنی نسبت وزن به قد ان ها بین بازه 19 تا 27 مناسب است. همچنین افرادی که نزدیک به وزن طبیعی بوده و در نواحی جزیی دچار ازدیاد تجمع چربی میباشند. افرادی که دارای پوست ارتجاعی هستند معمولا نتیجه بهتری را در عمل لیپوساکشن میگیرند.

چه افرادی نمیتوانند لیپوساکشن انجام دهند؟

افرادی که دارای چاقی مفرط بوده و چاقی ان ها به دلیل ریزه خواری یا پرخوری است کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن نیستند این افراد باید با جراحی هایی بر روی معده خود سایز معده خود را کوچک کرده یا از طریق بای پس معده جلوی انتقال بخشی از غذا را به معده خود بگیرند. این افراد معمولا bmi بالای 27 بوده و در صورت انجام لیپوساکشن حجم کاهش وزن ان ها کم بوده و به سرعت جایگزین میگردد. به بیان دیگر این افراد باید جلوی خود را در خوردن بگیرند تا بتوانند به وزن ایده ال خود برسند. همچنین افرادی که دارای سن زیادی بوده و ریسک جراحی برای ان ها بالاست نمیتوانند از جراحی لیپوساکشن استفاده کنند.

آیا میتوان چندین ناحیه از بدن را به صورت همزمان لیپوساکشن کرد؟

پاسخ این سوال مثبت است. فرد مورد نظر در صورت تمایل وداشتن شرایط بدنی میتواند چندین ناحیه از بدن خود را در یک جلسه و طی یک بیهوشی انجام دهد. لیپوساکشن 360 جراحی است که در ان چندین ناحیه مثله باسن و سینه و پهلو ها و شکم و ران ساکشن شده و چربی از ان خارجی میگردد. خیلی مهم است که جراح شما در انجام این عمل ها چقدر حاذق و توانمند است چرا که خارج کردن قرینه چربی ها به یک میزان بسیار مهم است.

آیا جراحی ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن متفاوت است؟

جراحی ابدومینوپلاستی یا Tummy tuck  تامی تاک جراحی است که در آن شکم بیمار دچار تجمع بیش از حد چربی بوده و در در جدار شکم دچار افتادگی میباشد در این جراحی حجم برداشت چربی به صورت لیپوساکشن امکان پذیر نیست همچنین نمیتوان در ان بافت داخلی بدن که دچار افتادگی شده است را ترمیم نمود علاوه بر آن پوست در ناحیه شکم به دلیل اینکه حجم زیادی از چربی خارج میشود خاصیت ارتجاعی زیادی ندارد. به همین دلیل جراح در یک جراحی نسبتا سنگین اقدام به ایجاد برش عرض در شکم بیمار نموده و کل بافت چربی را به صورت نواری خارج میکند. همچنین برای ترمیم دیوار داخلی ماهیچه نیز از نخ و سوزن استفاده کرده و جدار داخلی ماهیچه های نگه دارنده شکم را به هم وصل میکند. در برخی از موارد دیده شده به دلیل برداشت زیاد جای ناف بیمار عوض شده و جراحی باید جای ناف را در بدن بیمار مجددا درست کند. انجام این جراحی به افرادی توصیه میشود که دوست دارند پوست ان ها شل نشده و اویزان نباشد. پس از انجام این عمل پزشک از طریق لوله های پلاستیکی درن نسبت به خارج سازی خون ابه های داخل شکم اقدام کرده و پس از سه روز این درن ها از بدن بیمار جدا شده و بیمار از بیمارستان مرخص می شود. حجم خارج کردن چربی در عمل جراحی تامی تاک بسیار بیشتر از لیپوساکشن بوده همچنین زیبایی ظاهری ان به دلیل برداشت پوست بسیار بهتر از لیپوساکشن میباشد.

در خصوص جراحی های زیبایی و اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی های زیبایی و نمونه های انجام شده لیپوساکشن و لیپوماتیک به https://www.medipars.com/plastic-surgery/ مراجعه کنید. و از سایر جراحی های زیبایی نیز مطلع شوید. سالانه افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا به ایران برای جراحی های زیبایی می آیند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید