دادستان کل کشور گفت: آنچه که مسلم است پیروزی نهایی از آن مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است و امیدواریم به زودی شاهد شکست و نابودی کامل این رژیم منحوس بوده و این غده سرطانی به طور کامل از روی زمین محو گردد.

دادستان کل کشور: پیروزی نهایی از آن مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است / شاهد  رشد بی‌نظیر در عرصه‌های مختلف در کشور هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور دومین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین موحدی دادستان کل کشور و با حضور جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم قوه قضاییه و دبیر ستاد و سایر اعضا برگزار شد.

محمد موحدی در ابتدای این جلسه با محکوم کردن جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان بی گناه مردم فلسطین اظهار کرد: رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل سعی می کند با این حملات دیوانه وار انتقام فضاحت شکست اطلاعاتی، نظامی و سیاسی خود را از مردم و غیرنظامیان غزه بگیرد.

وی گفت: آنچه که مسلم است پیروزی نهایی از آن مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است و امیدواریم به زودی شاهد شکست و نابودی کامل این رژیم منحوس بوده و این غده سرطانی به طور کامل از روی زمین محو گردد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه دنیا و آزادی خواهان باید علیه این جنایات واکنش نشان دهند گفت: در عرصه داخلی و بین الملل باید حقوقدانان و وکلا این اقدام را محکوم کرده و پرونده هایی را که از 70 سال پیش باز شده را از طرق حقوقی و قضایی پیگری کرده و به ادامه حیات این رژیم نامشروع پایان دهند.

موحدی در ادامه به موضوع انتخابات پیش رو و اهمیت مشارکت گسترده مردم در این انتخابات پرداخت و گفت: امیدوار هستیم با مشارکت بالای مردم یک انتخابات باشکوه را شاهد بوده و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته سرشکسته و مایوس گردند.

وی در ادامه در توصیه های به کاندیداهای انتخاباتی اظهار کرد: همه عزیزانی که در این انتخابات کاندیدا هستند باید نسبت به اهمیت این جایگاه حساس بوده و در وجدان و باطن خود احساس مسئولیت و ادای تکلیف داشته باشند.

دادستان کل کشور افزود: در آموزه‌های دین مبین اسلام بر این موضوع تاکید گردیده است که اگر فردی توان انجام مسئولیتی را ندارد نباید آن مسئولیت و تکلیف را بپذیرد. لذا هر فردی در ابتدا باید خود را توان‌سنجی کند که آیا قدرت انجام آن تکلیف مهم را دارد یا خیر؟ این توانمندی باید در بخش های مختلف وجود داشته باشد و فرد ضمن احساس ادای تکلیف، از توانمندی‌های علمی، اجتماعی، روحی، فکری، انگیزشی و اندیشه نیز برخوردار باشد.

موحدی در ادامه توصیه‌هایی‌ هم به مسئولان به ویژه برگزارکنندکان انتخابات داشت و اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کسانی که دارای توانمندی و ویژگی های بارز مدیریتی بودند برای خدمت به کشور هیچگونه احساس تکلیفی نداشتند، چراکه حکومت را طاغوتی و فاقد مشروعیت می‌دانستند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی افرادی همچون شهید آیت الله بهشتی، شهدای محراب و دیگر عزیزان به میدان خدمت‌رسانی آمده و با جان و مال و اندیشه و هرآنچه که داشتند به نظام نوپای جمهوری اسلامی کمک و مساعدت کردند.

وی افزود: مشروعیت داشتن خود نظام یکی از مولفه هایی بود که بسیاری را پای کار انقلاب آورد. طبیعتا مشروعیت مناصب و مسئولیت هایی که به مسئولان هم داده شده وابسته به وجود ولایت فقیه می باشد. طبیعتا توجه و پیروی از دستورات و منویات ولی فقیه بر ما تکلیف و واجب است. همه ما باید فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را نصب العین قرار داده و بر رعایت و انجام آنها جدیت داشته باشیم.

دادستان کل کشور بر رعایت راهبردهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: مسئله دیگر این است که باید اصول و راهبردهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت دقیق و کامل و مستمر رعایت و اجرا گردد. باید تمام تمرکز ما بر جرائم و تخلفات اولویت دار باشد. این تخلفات و جرائم که طبق گزارشها احصاء شده باید اولویت بندی شده و مانع تکرار آنها شویم.

موحدی در ادامه به موضوع صیانت و مراقبت از بیت المال هم اشاره کرد و در توصیه به مسئولان مربوطه گفت: پیشگیری از سوءاستفاده از بیت المال یکی دیگر از وظایف ما است که باید در آن جدیت داشته باشیم. این وظیفه یک وظیفه عمومی است، اما برای کسانی که اختیارات قانونی و مسئولیت دارند باید این تکلیف از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و اجازه ندهند از بیت المال مسلمین سوءاستفاده شود.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که نباید اجازه داد مدیران و مقامات از جایگاه خود به نفع و ضرر فرد و یا جناحی سوءاستفاده کنند. این قبیل افراد باید مراقبت کنند که حرف و سخنی و عملکردی داشته باشند که شائبه جانبداری و سوءاستفاده از قدرت مطرح شود و ما هم در این ستاد باید به این مولفه توجه کرده و با انذارها و هشدارها مانع این کار شویم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بحمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد یک رشد و شکوفایی بی‌نظیر در کشور در عرصه‌های مختلف هستیم که امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم در بسیاری از این حوزه ها جزو پنج یا ده کشور برتر دنیا هستیم.

موحدی با بیان اینکه طبیعتا ممکن است نواقص و ضعف‌هایی هم در برخی امور داشته باشیم گفت: متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود یک فرد کاندیدا برای کسب چند رای بیشتر به هر چیزی دستاویز شده و با سیاه نمایی به دنبال جلب رای می‌باشد.

وی افزود: ما موظف هستیم از این اقدام جلوگیری کنیم. کسی نباید به خود اجازه دهد با تخریب و سیاه نمایی خدمات نظام و پایمال کردن خون شهدای عزیز به دنبال منفعت شخصی باشد. نباید به گونه‌ای باشد که فردی بخواهد به دروغ نظام را ناتوان و کشور را در بن بست جلوه دهد. این امر هم باید در اولویت کاری این ستاد باشد تا از این قبیل اقدامات پیشگیری گردد.

دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی باید بر طبق قانون عمل کرده و ستادهای استانی و شهرستانی هم به موازات ستاد مرکزی به وظایف خود عمل کنند. ضرورت دارد ستادهای استانی و شهرستانی برگزاری جلسات خود را با جدیت بیشتری ادامه داده و ستادهای غیر فعال جلسات خود را هرچه زودتر آغاز نمایند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید