کره جنوبی و امارات متحده عربی امروز شنبه یک توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه امضا کردند.

امضای توافقنامه تجارت آزاد میان کره جنوبی و امارات متحده عربی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به نوشته وزارت بازرگانی صنعت و انرژی کره جنوبی، آن دوک گئون، وزیر تجارت کره جنوبی و ثانی بن احمد آل زیودی، وزیر تجارت خارجی امارات، بیانیه مشترک پایان مذاکرات برای توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی دوجانبه (CEPA) را در سئول امضا کردند.

این بیست و چهارمین قرارداد تجارت آزاد کره جنوبی و اولین قرارداد تجارت آزاد با یک کشور خاورمیانه است.

CEPA نوعی FTA است که بر دامنه گسترده‌تری از همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی در کنار گسترش بازار فی ما بین تأکید دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد دو کشور قصد دارند پس از بررسی قانونی و مراحل داخلی لازم، این توافقنامه را در نیمه اول سال آینده به طور رسمی امضا کنند.

در بیانیه مشترک آمده است: «طرفین مذاکرات را به پایان رسانده‌اند و به نقطه عطف مهمی در پرتو روابط استراتژیک دوجانبه دست یافته‌اند».

در این بیانیه آمده است: CEPA به عنوان یک کاتالیزور برای تقویت و ارتقای روابط اقتصادی و همچنین افزایش و تنوع تجارت دوجانبه عمل خواهد کرد.

بر اساس این قرارداد، کره جنوبی تعرفه ۹۲.۸ درصد از کل اقلام معامله شده را حذف خواهد کرد و امارات متحده عربی تعرفه ۹۱.۲ درصد از همه محصولات را تا ۱۰ سال آینده لغو می کند.

انتظار می رود صادرات کره جنوبی به ویژه در صدور وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست، تسلیحات و لوازم الکترونیکی و همچنین اقلام غذایی از رشد برخوردار باشد.

امارات همچنین تعرفه ۳ درصدی بر نفت خام صادره به سئول را طی ۱۰ سال آینده حذف خواهد کرد که به تقویت رقابت قیمت پالایشگاه های کره جنوبی و تضمین عرضه پایدار کمک می کند.

یک مقام وزارتخانه صنعت کره جنوبی گفت: "در بخش خدمات، امارات تصمیم گرفت بازی های آنلاین، خدمات پزشکی و سایر صنایعی را که کره جنوبی علاقه زیادی به آنها دارد در کره گسترش دهد. امارات متحده عربی کشور شریک کلیدی کره جنوبی در خاورمیانه محسوب می شود. "

وی افزود: انتظار می رود CEPA روابط دوجانبه را به شیوه ای آینده نگر تقویت کند و همکاری ها را در زمینه هایی مانند انرژی و صنایع پیشرفته تقویت کند.

بر اساس آمار دولت کره جنوبی تجارت دو کشور در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۹.۵ میلیارد دلار رسیده است و امارات متحده عربی شانزدهمین شریک تجاری اصلی کره جنوبی محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید