دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اظهار کرد: اگر من رئیس جمهور بودم، حمله به اسرائیل و جنگ اوکراین هرگز رخ نمی داد.

ترامپ: اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم حمله به اسرائیل و جنگ اوکراین رخ نمی داد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در شبکه اجتماعی تروث سوشیال اظهار کرد اگر او رئیس جمهور بود، حمله به اسرائیل و جنگ اوکراین هرگز رخ نمی داد.

وی افزود: یک حمله وحشتناک علیه اسرائیل، مانند حمله به اوکراین، این اتفاقات هرگز اتفاق نمی افتاد اگر من رئیس جمهور بودم - شانس صفر.

ترامپ خاطرنشان کرد حمله به اسرائیل اتفاق افتاد زیرا ما با یک رهبر ضعیف، تبدیل به کشوری ضعیف و غیرموثر شده ایم.

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرد که شنبه این هفته (15 مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیاتی موسوم به طوفان الاقصی را در دفاع از مسجد الاقصی در برابر اقدامات و یورش های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی 1948 نفوذ کند. این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست ‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

در نتیجه این عملیات بنا به آمار رسمی تاکنون بیش از 700 نفر از نظامیان و غیرنظامیان صهیونیست در اراضی داخلی فلسطین کشته شده‌اند و بیش از دو هزار نفر نیز زخمی شدن و صدها تن دیگر به اسارت در آمده‌اند. رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد که در اثر آن تاکنون، 465 بنا به آمار وزارت بهداشت غزه شهید شده و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند. در میان این 465 نفر، 78 کودک و 46 زن وجود دارند.

در حالی که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بیشترین میزان کمک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را داشته است، وی به اقدامات سیاسی مانند حمایت از ادعای اسرائیل در مورد بلندی های جولان و نیز پذیرفتن بیت المقدس به عنوان پایتخت از سوی دولتش و جابجایی سفارت آمریکا به این شهر اشاره کرد.

براساس گزارش واشنگتن پست، انتقال سفارت آمریکا به عنوان خطری برای تنش های منطقه تلقی می شد که برخلاف سیاست های چند ساله آمریکا برای خودداری از استقرار سفارت در این شهر مورد مناقشه است.

ترامپ و نتانیاهو به طور کلی روابط خوب و مثبتی در دوران ریاست جمهوری ترامپ داشتند اما با پایان دوران ترامپ، این روابط اندکی دچار تنش شد.

اندکی بعد از انتخابات جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا و ارسال پیام تبریک از سوی نتانیاهو برای بایدن، ترامپ نخست ویز اسرائیل را به عدم وفاداری متهم کرد.

اواخر سال گذشته نیز نتانیاهو، ترامپ را به دلیل برگزاری یک مهمانی شام با یک سفیدپوست افراط گرا مورد انتقاد قرار داد و این اقدام او را اشتباه و نابجا خواند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کمک اضافی برای ارتش اسرائیل در راه است و کمک‌های بیشتر در روزهای آینده خواهد رسید.

بر اساس برخی از گزارش‌ها ناو گروه ضربت ارتش آمریکا یواس‌اس جرالد فورد به دنبال عملیات بی‌سابقه حماس به اسرائیل، به سمت شرق مدیترانه حرکت خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: واشنگتن به سرعت تجهیزات نظامی اضافی از جمله مهمات جنگنده به ارتش اسرائیل عرضه خواهد کرد. اولین محموله امروز آمریکا را ترک می‌کند و در روزهای آینده خواهد رسید.

ترامپ پیشتر نیز درباره بحران اوکراین گفته بود، اگر او رئیس جمهور آمریکا بود هرگز حمله به اوکراین اتفاق نمی افتاد. او همچنین مدعی شده که می تواند این بحران را در عرض 24 ساعت حل کند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید