روابط عمومی موسسه سیمرغ شفابخش نریمان به مناسبت اول مهر از افتتاح مدرسه سایکوکلاب در این مجموعه خبر داد.

بحران امروز روان درمانی بی مزگی آن است!

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی موسسه سیمرغ شفابخش نریمان، مدرسه سایکوکلاب، اولین مدرسه مستقل خودشکوفایی و تربیت درمانگر حرفه ای است که گام نوینی در عرصه آموزش روانشناسی برداشته است. در این مدرسه تمام آنچه که روانشناسان باید بجز روانشناسی بدانند، تدریس می شود.
مباحثی نظیر تاریخ و اسطوره شناسی، فلسفه، زیست‌شناسی و عصب شناسی، فن‌بیان و سخنوری، آشنایی با هنرهای نمایشی و تجسمی، ادبیات کلاسیک و مدرن ایران و جهان و آشنایی با کتاب و سینما و... از جمله مهارت های عمومی است که برای هر درمانگری در اتاق درمان نیاز می شود.
این مدرسه توسط محمدرضا حقدوست، مشاور، نویسنده و پژوهشگر حوزه روانشناسی طراحی شده است و مجری طرح آن موسسه روانشناسی و توانبخشی سیمرغ شفابخش نریمان است. حقدوست سابقه مدیریت اجرایی طرح توانمندسازی و دانش افزایی با شرکت بیش از ۷۰ هزار دانش‌پژوه و جشنواره های بین المللی سعدی و شاهنامه پژوهی و تألیف چهار عنوان کتاب در حوزه ادبیات درمانی و کارگردانی چند اثر سایکودرام را در کارنامه خود داشته است.

بحران امروز روان درمانی بی مزگی آن است!

حقدوست درباره هدف این مدرسه گفت: فرمولی شدن روان درمانی و اتکای نسل جوان درمانگران صرفا به پروتکل های از پیش تعیین شده مثل انبار باروت است و برگزاری این حجم کارگاه روانشناسی در کشور مثل کبریت در این انبار باروت!
ما با حجم بسیار زیادی درمانگر جوان مواجه هستیم که الفبای روان درمانی را آموخته اند اما جمله سازی بلد نیستند! این بی سوادی نیست بلکه بحران ناکارآمدی است! و ناکارآمدی قاتل اصلی اثر بخشی است. دانشجویان ما آشپزانی هستند که با مواد نسبتا خوب غذایی می پزند که خوش رنگ و لعاب است اما بی مزه است! بحران امروز ما کمبود روانشناس یا بی سوادی روانشناسان نیست بلکه بی مزگی اتاق درمان است و آن هم دلیلش فرمولی شدن روان درمانی است.

بحران امروز روان درمانی بی مزگی آن است!

وی افزود: درمانگران تازه کار در اتاق درمان خواهند یافت تمام آنچه که آموخته و اندوخته اند الفبای روان درمانی است و چیزی که در اتاق درمان نیاز است، از برگفتن الفبا نیست بلکه جمله پردازی است و این مهارت های غیر روانشناسی است که چاشنی کار هستند.
ما در مختصاتی هستیم که تازه چند سالی است عینک بدبینی از چشم مردم کنار رفته و کم کم به سوی تراپیست ها و مشاوران ترغیب می شوند و مراجعین کلینیک ها را «دیوانه» خطاب نمی‌کنند. در همچین حالتی رمز پایداری در اثربخشی است اگر اتاق درمان بی اثر باشد و رنگ ببازد، جامعه به مرور اعتماد خود را از کادر درمان از دست می دهد.

بحران امروز روان درمانی بی مزگی آن است!

مدرسه سایکوکلاب برای اعضای ممتاز باشگاه جستارهای روانشناسی بصورت رایگان برگزار می گردد و امروز یکم مهرماه ۱۴۰۲ زنگ این مدرسه توسط دکتر مجید ابراهیم‌پور روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه، دکتر امیرمهدی عابدینی از موسسین کلینیک سیمرغ شفابخش نریمان و خانم حسام الدین مربی اوتیسم و دکتر مرضیه قانعی درمانگر کودک و نوجوان نواخته شد.

بحران امروز روان درمانی بی مزگی آن است!

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید