زیبایی جاذبه‌های طبیعی شمال ایران بر کسی پوشیده نیست از این رو با ما همراه باشید و درباره دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت بدانید.

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که در استان گیلان و روستایی به همین نام واقع شده است. در مسیر راه بقعه آقا سید شریف که در اطراف شهرستان شفت گیلان قرار دارد، تکه ای از بهشت در قالب دریاچه ای پاک، رخ می نمایاند که دریاچه سقالکسار نام دارد و هرساله مشتاقان بسیاری را به این منطقه می کشاند.

دریاچه بی‌نظیر سقالکسار

زیبایی خیره کننده دریاچه سالکسار سالانه در فصول مختلف سال، گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند تا اوقاتی خوش، زیبا و دلچسب را در کنار این طبیعت زیبا تجربه نمایند.

رنگ های جادویی و چشم نواز این دریاچه نگاه هر بیننده ای را به خود خیره میکند، چرا که انعکاس طبیعت زیبای اطراف دریاچه سقالکسار در آینه شفاف آب در هر فصل، ترکیب های رنگی متفاوتی را از رنگ های آرام سبز و نیلی و بنفش گرفته تا پی رنگ های آتشین پاییز با جلوه ای روح نواز ایجاد می کند.

شاید اگر دریاچه سقالکسار را پاک ترین دریاچه ایران بنامیم چندان بیراه نگفته باشیم.

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت

کافی است دقایقی در کنار درختان انبوه این دریاچه بنشینید تا آرامش و سکون حقیقی طبیعت زیبای این محدوده از ایران که باید آن را تکه ای از بهشت دانست در روح و روان شما جاری شود.

یک سد خاکی که در اطراف دریاچه زیبای سقالکسار قرار گرفته موجب پدید آمدن و تشکیل این دریاچه زیبا شده است. چشمه سارهای اطراف دریاچه و نیز ریزش های جوی موسمی، آب دریاچه سقالکسار را که در حدود ۱۵ هکتار مساحت دارد تامین می کنند.

ناگفته نماند که در اطراف شهرستان شفت که روستای سقالکسار فاصله چندانی با آن ندارد، چندین دریاچه طبیعی وجود دارد که تمامی این دریاچه ها نیز فضای روح نواز و هیجان انگیزی را برای گردشگران ایجاد می کنند اما از آن جایی که سد خاکی سقالکسار موجب شده دریاچه سقالکسار تبدیل به بزرگترین دریاچه منطقه شود، شهرت این دریاچه از سایر دریاچه های دیگری که در این منطقه واقع شده اند بیشتر باشد. در اطراف سدخاکی، درختان بلوط سر به فلک کشیده ای را می توان مشاهده کرد.

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت

این سد خاکی مشکل آبیاری کشاورزان و شالیکاران این ناحیه را رفع نموده است. جعفر خوشحال یکی از کشاورزان برتر کشور پیشنهاد ساخت سد را در سال ۱۳۶۲ به رئیس جمهور وقت داد و پس موافقت با این طرح و اجرای آن مشکلات آبیاری برنج کاران و چای کاران اطراف آن منطقه تا حدود زیادی رفع شد.

به همین خاطر به جهت تقدیر از وی تندیس یادمان وی در بخش ورودی سدخاکی قرار گرفته است. البته دریاچه سقالکسار تنها جاذبه گردشگری این روستا نیست. کافی وارد روستا شوید تا خوشه های طلایی گندم، و عطر دلنشین برنج در شالیزارهای روستا شما را سرمست کند.

جذابیت دریاچه سقالکسار

در دریاچه سقالکسار و حوالی آن می توانید به فعالیت های زیر مشغول شوید و از دیدن جلوه های مختلف لذت ببرید:

۱- پیاده روی لذت بخش

برای دیدن تمام زیبایی دریاچه باید دور تا دور آن را از نظر بگذرانید. اگر کنجکاو باشید و دل تان بخواهد جلوه های تازه ای را کشف کنید، یک پیاده روی لذت بخش را به دور دریاچه امتحان می کنید.

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت

در این پیاده روی با حیوانات اهلی روبه رو می شوید و می توانید شاهد چرای آنها باشید. اگر تابستان و کم آبی باشد، در قسمتی از دریاچه تنه های بیرون زده از آب را خواهید دید و منظره جالبی پیش روی تان قرار می گیرد.

۲- قایق سواری

علاوه بر این می توانید از امکانات قایق سواری نیز استفاده کرده و لذت تماشای مناظر را از مرکز دریاچه تجربه کنید. قایق های پدالی را سوار شوید و با همراهان تان لحظاتی لذت بخش را بسازید. قایق سواری شما در سقالکسار خاطره ای جالب برای تان خواهد بود.

۳- پیک نیک و عکاسی

در حوالی دریاچه مکان های مناسبی برای برپایی یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه وجود دارد. می توانید محلی را در سایه سار درختان برگزینید و بساط پیک نیک را برپا سازید. البته برخی هم ترجیح می دهند در کنار دریاچه باشند و از دیدن آن لذت ببرند؛ پس بهترین جا را در حوالی دریاچه انتخاب می کنند.

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت

سقالکسار و زیبایی های اطرافش فرصت خوبی برای ثبت تصاویر زیبا به شما می دهد. حواس تان را خوب جمع کنید و به دنبال جلوه های چشم نواز در این طبیعت زیبا باشید. وجود درختان در اطراف دریاچه و انعکاس تصویر آنها در آب چشم انداز زیبایی را پیش روی تان قرار می دهد.

۴- شنا و ماهیگیری ممنوع

شاید بر روی شنا و ماهیگیری به عنوان یکی از تفریحات دریاچه سقالکسار حساب باز کنید؛ اما باید بگوییم که در این مکان نمی توانید به این فعالیت ها مشغول شوید. اگر به دنبال انجام این تفریحات هستید، بهتر است مقصد دیگری را برگزینید.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اعظم IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی دلم میخواد یه خونه در طبیعت بکری که از جاهای مختلف نشون میدید داشته باشم راستش یه واحد 50 متری تو رشت دارم ولی عاشق طبیعتم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید