براساس تازه‌ترین نظرسنجی، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان پیشتاز بوده و در انتخابات عمومی نیز رقیب دمکراتش را شکست خواهد داد.

شکست بایدن از ترامپ در نظرسنجی‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین، یافته‌های نظرسنجی «هاروارد-هریس» نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در انتخابات درون‌حزبی پیشتاز بوده و در انتخابات عمومی ۲۰۲۴ نیز جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور را شکست خواهد داد.

براساس این نظرسنجی، اگر انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان امروز برگزار می‌شد، ترامپ با کسب ۵۲ درصد آراء پیروز می‎‌شد. ران دی‌سانتیس، نزدیک‌ترین رقیب هم‌حزبی او نیز با تنها ۱۲ و ویوِک راماسوری دیگر نامزد جمهوری‌خواه نیز تنها ۱۰ درصد آراء را در این نظرسنجی به خود اختصاص داده‌اند.

ترامپ همچنین در رقابت فرضی رودررو با بایدن نیز با کسب ۴۵ در مقابل ۴۰ درصد آراء برنده خواهد شد و این رقم در رقابت فرضی او با کاملاً هریس، معاون بایدن، حتی بیشتر است و در این رقابت نیز ترامپ با نتیجه ۴۷ مقابل ۳۸ پیروز خواهد شد.

این نظرسنجی همچنین نارضایتی گسترده از نامزدهای هر دو حزب را برملا کرد، به طوری که براساس نتایج، ۷۰ درصد رای‌دهندگان به‌دنبال گزینه دیگری هستند.

در صورتی که ترامپ تصمیم به انصراف بگیرد، دی‌سانتیس همچنان اولویت جمهوری‌خواهان خواهد بود. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۸ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند بایدن ۸۰ ساله «کاملا آشکارا نشان داده که برای ریاست جمهوری زیادی پیر است.» ۶۴ درصد دیگر نیز گفته‌اند که او نباید برای دومین دوره نامزد شود. در بین نارضایتی افرادشرکت‌کننده در این نظرسنجی، تورم و مشکلات اقتصادی همچنان عمده نگرانی آنها است.

علاوه بر این، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که باید درباره کوکائین کشف‌شده در کاخ سفید، تحقیقات جامع‌تر و بیشتری انجام می‌شد و نسبت به نتیجه‌گیری نهایی سرویس مخفی آمریکا درباره این پرونده که شناسایی مجرم را غیرممکن اعلام کرد، به شدت ناراضی بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید