دومینیکا یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که می‌توان به واسطه پاسپورت آن کشورهای بسیاری را دید، به همین جهت با ما همراه باشید تا بدانید با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت.

با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت

سلام نو _ سرویس گردشگری: پاسپورت دومینیکا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های حال حاضر در جهان است که با استفاده از آن می‌توان به ۱۴۵ کشور دنیا از جمله آمریکا و کانادا مسافرت کرد. پاسپورت دومینیکا بین ۳ الی ۶ ماه با استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری صادر می‌شود و حداقل هزینه صدور آن از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

دومینیکا از سال ۱۹۹۳ برنامه‌ای تحت عنوان (شهروندی اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری) طراحی کرده است که امکان اعطای پاسپورت را به افرادی که در توسعه دومینیکا یا در املاک و مستغلات مشارکت دارند، فراهم می‌کند. پاسپورت دومینیکا دسترسی و مسافرت بدون ویزا را به ۱۴۵ کشور در سراسر جهان فراهم می‌کند. به‌طورکلی از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری مثل اهدای کمک مالی به دولت (EDF) و سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌توان گذرنامه دومینیکا را با پرداخت هزینه به دست آورد.

آشنایی با پاسپورت دومینیکا

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا، کشورهایی هستند که می توانید با داشتن پاسپورت دومینیکا، به آن ها سفر کنید. اخذ پاسپورت دومینیکا، می تواند مزیت های بسیار زیادی برای افراد مختلف داشته باشد.‌

با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت

یکی از مزیت های مهم و اصلی داشتن پاسپورت دومینیکا، این است که می توان به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا، بدون ویزا سفر کرد. شما با پاسپورت ایران نمی توانید به کشور های زیادی بدون ویزا سفر کنید. در صورت نداشتن تابعیت دوم، همیشه باید پروسه گرفتن ویزا را بگذرانید.

پروسه اخذ ویزا می تواند زمان و هزینه زیادی را از شما بگیرد. اگر شما فردی باشید که به دلایل مختلف، از جمله دلایل کاری، تفریحی و همچنین خانوادگی می خواهید به کشور های دیگر به صورت متعدد سفر کنید؛ پروسه گرفتن ویزا مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد. شما می توانید با داشتن پاسپورت دومینیکا، بدون نیاز به ویزا، به کشورهای مورد نظر خود سفر کنید.

یکی دیگر از مزیت های پاسپورت دومینیکا این است که می توانید به شهروندی مادام ‌العمر این کشور دست پیدا کنید. این شهروندی مادام العمر بوده و به هیچ وجه از شما سلب نخواهد شد. البته دولت دومینیکا برای کسانی که تابعیت این کشور را به دست می آورند؛ معافیت های مالیاتی بسیار خوبی در نظر گرفته است.

با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت

سفر بدون ویزا به ۱۴۴ کشور جهان با پاسپورت دومینیکا، تنها مزیت داشتن پاسپورت این کشور نیست. همان طور که می دانید؛ کشور های زیادی هستند که با پاسپورت آن ها می توان بدون ویزا به کشورهای دیگر سفر کرد.

اما چیزی که پاسپورت دومینیکا را با سایر پاسپورت ها متمایز می کند؛ وقت و هزینه کمی است که باید برای گرفتن پاسپورت صرف کنید. شما می توانید با هزینه بسیار کم در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به گرفتن پاسپورت دومینیکا کنید. در صورتی که برای گرفتن پاسپورت بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، باید هزینه بسیار بیشتری را بپردازید و چندین سال در انتظار دریافت شهروندی و پاسپورت آن کشور بمانید.

اگر شما بخواهید برای همیشه به یک کشور مهم مثل آمریکا یا کشور اروپایی مانند انگلیس یا آلمان مهاجرت کنید؛ برای این کار باید روندی را بگذرانید که با داشتن تابعیت ایرانی انجام این پروسه برای شما کمی دشوار و سخت خواهد شد. اما اگر شما تابعیت و پاسپورت دومینیکا را داشته باشید؛ می توانید پروسه مهاجرت و کسب اقامت کشور های اروپایی، کانادا و آمریکا را بگذرانید.

با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت

سفر بدون ویزا به کشورهای جهان با پاسپورت دومینیکا، در کم ترین زمان ممکن انجام می شود. اخذ پاسپورت و شهروندی کشورهای مختلف، یک پروسه زمان بر است. شما برای این که شهروندی و پاسپورت هر کشور را کسب کنید؛ باید مدتی در آن جا اقامت داشته باشید.

اما در خصوص دومینیکا، این مسئله فرق می کند. شما می توانید بدون این که سفری به دومینیکا داشته و چند سال در این کشور اقامت کنید؛ پاسپورت دومینیکا را به دست بیاورید تا به کمک آن پاسپورت، بدون ویزا به کشور های مختلف سفر کنید. برای به دست آوردن پاسپورت دومینیکا، زمان بسیار کمی حدودا ۶ ماه نیاز است.

سفر به کشورهای مختلف با پاسپورت دومینیکا

در پاسپورت دومینیکا این ۲ فاکتور بسیار مهم می باشند. با اخذ پاسپورت دومینیکا شما میتوانید به بیش از ۱۴۰ کشور بدون ویزا سفر کنید.با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا پس از تهیه ی بلیط شما میتوانید به راحتی ۳ ماه و ماکسیمم ۱۸۰ روز به کشورهای مد نظرتان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید. با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا شما می توانید به انگلستان و کشورهای حوزه ی شینگن مسافرت کرده و تا ۱۸۰ روز اقامت داشته باشید.

با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت

همچنین می توانید به کشورهای غیر حوزه ی شینگن نظیر رومانی ،اسلوواکی ، صربستان جنوبشرق آسیا و تمام قاره ی افریقا و هم چنین بخش عمده ی امریکای جنوبی را بدون نیاز به ویزا به راحتی سفر کنید.

برای مسافرت به ۳ کشور کانادا،امریکا و استرالیا از دارندگان پاسپورت دومینیکا ویزا میخواهند که شما با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا به راحتی میتوانید ویزای مالتی ۱۰ ساله اخذ نمایید.

جزیره ی دومینیکا به لحاظ سیاسی بسیار چابک و قوی می باشد اگر دارندگان پاسپورت دومینیکا در هر کشوری دچار مشکل گردند سفارت دومینیکا و یا سفارت انگلستان به عنوان نماینده از شما حمایت دیپلماتیک خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید