در جدول زیر قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ آمده است که طبق آن قیمت کوییک دنده ای S به ۳۵۶ میلیون رسیده است.

 قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، در ثبات کامل قرار دارد. با این حال معامله‌گران هم‌چنان برای فعالیت در بازار دچار سردرگمی هستند.

بازار خودرو از ماه‌های اخیر داخل چرخه کاهش و رکود گیر کرده و با نبود خریدار، نمی‌تواند بیشتر صعود کند. همچنین کاهش‌های عجیبی که این بازار با آغاز ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه تجربه کرد، و از سوی دیگر افزایش نرخ‌های درب کارخانه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار را تا حد بسیاری پایین آورد و به‌قیمت‌ها اجازه کاهش بیشتر را نداد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ به‌عنوان دو خودروی اقتصادی و پرطرفدار بازار، بدون تغییر قیمتی مانده و به‌ترتیب با نرخ‌های ۳۲۵ و ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شدند.

کوئیک دنده‌ای S که از دیگر خودروهای اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود، با نرخ دو روز گذشته، یعنی ۳۵۶ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، هاچ‌بک جدید ایران خودرو از سری ۲۰۶ بوده که آن‌هم در قیمت ۵۷۰ میلیونی روز گذشته ثابت ماند.

قیمت خودرو در 10 تیر 1402,قیمت خودروهای داخلی و خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز، وضعیت دقیقاً مشابه بازار داخلی است. قیمت خودرو امروز در همه محصولات این بازار ثابت ماند.

جک J۴ کرمان موتور به‌عنوان ارزان‌ترین مونتاژی بازار، مدت‌هاست که در کانال ۸۰۰ میلیون تومانی گیر کرده است.

ام‌وی‌ام X۲۲ PRO نیز در رتبه دوم، چند روزی است که در قیمت یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان ثابت بوده و توان تغییر قیمت ندارد.

تیگو ۵ IE دقیقاً مشابه رقبای خود، با نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی معامله شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره بهمن موتور که از کراس‌اوورهای پرطرفدار چینی در بازار است، هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرده و با قیمت یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودرو در 10 تیر 1402,قیمت خودروهای داخلی و خارجی

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو هم‌چنان در رکود به‌سر برده و خریدار زیادی در بازار دیده نمی‌شود. اما شاید بتوان گفت که در بازار خودروهای داخلی، تعداد خرید و فروش‌ها نسبتاً بیشتر است. در این میان قدرت چانه‌زنی با خریدار بوده و فروشندگان انعطاف بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: تا زمانی که تکلیف واردات خودروهای کارکرده مشخص نشده و از سوی دیگر، آغاز فروش محصولات خودروسازان با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت (باید درنظر داشت که خودروساز از زمان اعلام قیمت‌ها توسط شورای رقابت، برنامه فروش جدیدی منتشر نکرده است)، خریداران تمایل زیادی به‌خرید نشان نمی‌دهند.

جعفری ادامه داد: اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، حباب قیمت خودرو بیش‌از حد خالی شده و در برخی موارد، حتی به‌زیر قیمت کارخانه نیز آمده است. این امر، اتفاق خوبی بوده و امید داریم هم‌چنان بازار خودرو در این شرایط بماند. زیرا بازار خودرو برخلاف مسکن، کالای مصرفی بوده و سود کردن در این بازار، اتفاق خوبی نیست.

خودرو تا پایان سال گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: به دلیل واردات قطعا شاهد کاهش قیمت خودرو تا پایان سال هستیم.

حسین حسینی در خصوص وضعیت قیمت خودرو گفت: در حال حاضر قیمت خود ثابت است. از فروردین ماه سال جاری که قیمت خودرو کاهشی بود، این وضعیت ادامه داشت.

او افزود: با واردات خودرو ۱۰۰ درصد کاهش قیمت داریم و تا پایان سال قیمت خودرو افزایش  نخواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه خرید و فروش خودرو زیر قیمت بازار انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر فردی خودروی خود را زیر قیمت بازار بفروشد، ممکن است به فروش برسد، در غیر این صورت در بنگاه‌ها خرید ندارد و مصرف‌کننده‌ها نیز اندک هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: خرید و فروش خودرو در بازار انجام نمی‌شود و عرضه و تقاضا یکی نیست و در نتیجه بازار راکد است. از ابتدای سال خرید و فروش خودرو ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مصرف‌کننده‌ها نیز منتظر واردات خودرو هستند. همچنین در هفته ۳ تا ۴ نمایشگاه خودرو همکاران تعطیل می‌شوند زیرا اجاره ملک افزایش پیدا کرده و دیگر توان پرداخت ندارند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید