آیت الله دژکام افزود: بعضا به نظر می رسد که به خاطر اینکه شیراز از این چهره‌های نورانی زیاد دارد گاهی به خاطر تعدد یک مظلومیتی برای آنها پیدا می‌شود.

هتک حرمت قرآن عملی ناپسند و مورد نفرت است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: دولت سوئد باید این جسارت و توهین را جبران کند یا پای تمام تبعات آن بایستد.این عمل ناپسند و مورد نفرت و انزجار است.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: این نادانی دولت سوئد بود و نباید این کار را انجام می‌دادند و این جسارت را می‌کردند.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است این که این کار زشت و نازیبا از نظر همه مسلمانان و امت اسلام محکوم است و مورد تنفر همه مسلمانان است.
روز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

دبیرخانه دائمی تجلیل از بزرگان استان فارس تشکیل شود
امام جمعه شیراز، با اشاره به وجود بزرگان بسیاری در استان فارس و شهر شیراز گفت: این بزرگان نباید به فراموشی سپرده شوند و برای زنده نگه داشتن نام آنها باید یک دبیرخانه دائمی تشکیل شود.
آیت الله دژکام افزود: بعضا به نظر می رسد که به خاطر اینکه شیراز از این چهره‌های نورانی زیاد دارد گاهی به خاطر تعدد یک مظلومیتی برای آنها پیدا می‌شود.
وی اظهار کرد: بنابراین تشکیل این دبیرخانه دائمی برای اینکه بتوانیم حق همه آنها را به جا آوریم و همه آنها را به نوبت معرفی کنیم ضروری است.

دسترسی مردم به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با مشکل مواجه است
آیت الله دژکام گفت: دسترسی مردم به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با مشکل مواجه است واین مطلب را سالهاست که مطرح می کنیم و کسی هم نیست که متوجه نباشد.
وی ادامه داد: کم لطفی هایی می شود که علت آنرا مدیران استان باید جست و کو کنند اما مطمئن هستم که مسئولان شهرداری و شورای شهر الان عزمشان این است که این کارها را بکنند اما باید حرکتی هم انجام دهند چرا که زمان به سرعت طی می شود.
امام جمعه شیراز، همچنین از شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی شهرداری خواست که با در اعیاد مختلف از جمله عید غدیر پیش رو شهرآرایی کند.
وی افزود: البته بعضا اقداماتی در این زمینه می شود و هزینه هایی صرف می شود اما در معرض دید نیست و باید در این زمینه نیز دقت شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید