ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، به اتحادیه اروپا توصیه کرد که منافع خود را به آمریکا گره نزنند و بهتر است که مسیر تعامل را پیش بگیرند.

آخرین اخبار از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای / ایران: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه درباره وضعیت فعلی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای گفت: ایران میز مذاکره را ترک نکرده و نمی‌کند و وارد روند مذاکرات شد.

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال خبرنگار سی.بی.اس درباره اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: تصمیم آمریکا و اروپا و اقدامات اخیرشان در ارتباط با ایران اقدامات غیرسازنده و ناشی از درک نادرست آنها نسبت به تحولات داخلی ایران بود و در استمرار سیاست‌های غلط گذشته آنها در ارتباط با ایران است. اینکه هر موضوعی را بهانه‌ای قرار دهند برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت و ملت ایران تکرار سیاست‌های غلط گذشته است.

وی گفت: در مقطعی با درک واقع بینانه از بی اثر بودن تحریم‌ها علاقه‌مند به انجام گفت‌وگو و مذاکره با ایران شدند. ایران میز مذاکره را ترک نکرده و نمی‌کند و وارد روند مذاکرات شد. در روند مذاکرات باز به دلیل محاسبات غلط خودشان و شرایط داخلی دولت آمریکا و منافع سیاسی که احیانا رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا مطالبه می‌کرد دچار نوعی غفلت از منافع اساسی خود در پیگیری روند گفت وگو و تفاهم با ایران شدند الان با نگاه توام با محاسبات غلط دست به ابزار ناکارآمد قدیمی یعنی اعمال تحریم‌ها می‌زنند. ایران مایل نیست به یک رویارویی با اتحادیه اروپا روی بیاورد و وارد روند تقابلی با آنها شود. موضع ایران گفت‌وگو از مبدا تساوی و تمرکز بر منافع مشترک است.

توصیه کنعانی به اتحادیه اروپا

کنعانی افزود: تکلیف آمریکا معلوم است توصیه ما به اتحادیه اروپا این است که منافع خود را به آمریکا گره نزند و راجع به موضوعات ایران احساسی عمل نکند و روی تحولات داخلی ایران شرط بندی غلط نکند و مسیر تعامل و همکاری سازنده را در پیش بگیرد. قطعا ایران پاسخش به رفتار توأم با احترام و سازنده رفتار متقابل و احترام متقابل و تعامل سازنده خواهد بود و به صورت متقابل اگر دست به ماشه تحریم ببرند همانطور که ایران متقابل اقدام کرد ایران از ابزارهای در دست خود استفاده خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: استفاده از روش‌های تجربه شده قبلی تامین کننده منافع اروپا و آمریکا خواهد بود و آنها هم ضرر کننده اساسی خواهند بود و ایران تنها متضرر نمی‌شود. آنها را به رفتارهای سازنده در قبال ایران ترغیب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات رافائل گروسی و اینکه ایران را به انجام تعهداتش فراخوانده است، گفت: قطعا اگر آژانس سیاسی کاری نکند ایران معتقد است با رویکرد فنی و مذاکرات فنی و کارشناسی بین ایران و آژانس حتما مسائل بین دو طرف قابل حل و فصل خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید