در حالی که مردم معمولا ترجیح می‌دهند در هنگام بارندگی سفر نکنند، فصل بارانی به شما اجازه می‌دهد چیزهای خاصی را تجربه کنید که فقط در هنگام باران در دسترس هستند.

مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین کدام هستند؟

مرطوبترین مکان‌های روی زمین!

مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین بر اساس میزان بارشی که دریافت می‌کنند به اشکال مختلف مانند مه، برف، باران و یا نم نم باران انتخاب می‌شوند. حجم بارندگی بیشتر تحت تأثیر عواملی مانند الگوهای باد، توپوگرافی زمین، دما، عرض جغرافیایی، نزدیکی به توده‌های آبی و موارد دیگر قرار می‌گیرد. بادهای موسمی زیبایی طبیعت را به رخ می‌کشند. هنگامی که آب با زمین برخورد می‌کند، رنگ سبز روشن طبیعی آن را افزایش می‌دهد. در حالی که مردم معمولا ترجیح می‌دهند در هنگام بارندگی سفر نکنند، فصل بارانی به شما اجازه می‌دهد چیزهای خاصی را تجربه کنید که فقط در هنگام باران در دسترس هستند.

۱. ماوسینرام، هند

ماوسینرام سالانه ۱۱۸۷۱ میلی متر بارندگی را گزارش می‌کند و مرطوب‌ترین مکان جهان است. نزدیکی ماوسینرام به خلیج بنگال در میان تپه‌های خاسی در مگالایا، هند، یکی از دلایل اصلی بارش آن است. بادهای موسمی گرم و مرطوب از خلیج بنگال توسط کوه‌ها به ماوسینرام همگرا می‌شوند و بیشترین میزان بارندگی را در جهان ایجاد می‌کنند. این مکان پر از رودخانه‌ها و آبشارهای فراوان است. ساکنان ماوسینرم با ساختن پوشش‌هایی از نی برای استفاده در هنگام کشاورزی، خود را با آب و هوای مرطوب وفق داده‌اند. آنها همچنین از چمن بر روی پشت بام خود برای عایق صدا در برابر باران استفاده می‌کنند. مگالایا که محل سکونت ابرها نیز نامیده می‌شود، زیبایی‌های طبیعی، آبشارها و پل‌های ریشه‌ای را ارائه می‌کند که زنده هستند.

۲. چراپونجی، هند

مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین کدام هستند؟

چراپونجی با بارندگی سالانه ۱۱۷۷۷ میلی متر، دومین مکان مرطوب روی زمین است. چراپونجی که در ۱۵ کیلومتری ماوسینرام قرار دارد، گاهی اوقات در طول وزش بادهای موسمی به مدت ۱۵ تا ۲۱ روز با بارندگی شدید مواجه می شود. در زمستان، ساکنان با کمبود آب مواجه هستند و دمای هوا تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. در تابستان میانگین دما حدود ۲۳ درجه سانتیگراد است. مگالایا به دلیل داشتن بیش از ۱۰۰۰ غار مشهور است.

۳. توتونندو، کلمبیا

یکی از مرطوب‌ترین مکان های روی زمین، توتونندو است که تنها سه یا چهار ساعت در روز شاهد تابش آفتاب است. آسمان تا پایان روز ابری است. رطوبت زیاد، باد کم و دمای گرم و بارندگی زیاد جو این منطقه را تشکیل می‌دهد. توتونندو که در کنار مرطوب‌ترین شهر جهان، کیبدو قرار دارد، سالانه دو باران موسمی دارد و حتی در ماه های خشک مانند مارس و فوریه، حدود ۲۰ روز در ماه بارندگی وجود دارد. میزان بارندگی سالانه آن ۱۱۷۷۰ میلی متر است. یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه، رودخانه‌های مختلفی است که به صورت آبشارهای زیبا در جریان هستند.

۴. رودخانه کراپ

با بارندگی سالانه ۱۱۵۱۶ میلی متر، رودخانه کراپ در نیوزلند یکی از مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین است. این رودخانه نه کیلومتری مرطوب‌ترین مکان در نیوزیلند نیز هست.

۵. سن آنتونیو د اورکا، آفریقا

مرطوب‌ترین مکان آفریقا، سن آنتونیو د اورهکا در جزیره بیوکو در گینه استوایی واقع شده است. فصول خشک این منطقه بین نوامبر و مارس است و این زمانی است که میزبان گردشگران زیادی است که برای تماشای بازدید لاک پشت‌ها از ساحل و تخم گذاری از سن آنتونیو د اورکا دیدن می‌کنند. این منطقه میانگین بارندگی سالانه ۱۰۴۵۰ میلی متر را ثبت کرده است.

۶. دبوندشا، آفریقا

دبوندشا میانگین بارندگی سالانه ۱۰۲۹۹ میلی متر را ثبت کرده است. دبوندشا که در پای کوه کامرون قرار دارد، دومین مکان مرطوب آفریقا است. بارندگی شدید در این منطقه به سه دلیل نزدیکی آن به استوا، کوه و سواحل اقیانوس اطلس است.

۷. باتلاق بزرگ، هاوایی

مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین کدام هستند؟

اعتقاد بر این است که جزیره‌ای در مائوئی، بیگ بوگ مرطوب‌ترین کوه هاوایی است. میانگین بارندگی سالانه ۱۰۲۷۲ میلی متر است و در پارک ملی هالیکالا واقع شده است. گردشگران زیادی از این منطقه دیدن می‌کنند. باران، سبز بودن جزیره را تضمین می‌کند و یک مکان توریستی شلوغ ایجاد کرده است. باران‌های شدید در این منطقه ناشی از رطوبتی است که توسط بادهای تجاری از اقیانوس آرام وارد می‌شود.

۸. کوه وایالیل، هاوایی

مرطوب‌ترین مکان‌های روی زمین کدام هستند؟

این کوه یک آتشفشان خاموش است که یکی از مرطوب‌ترین مناطق روی زمین است. وایالیل به معنی "آب سرریز" یا "آب موج‌دار" است و نام این کوه به دلیل هوای مرطوب و بارانی آن گرفته شده است. میانگین بارندگی سالانه این کوه ۹۷۶۳ میلی متر است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید