تپه چغا تپه ای باستانی و آتشفشانی در بروجرد است. این تپه منبعی است غنی متشکل از سنگهای آتشفشانی، گیاهان وحشی و انواع پرندگان که از کشورهای مختلف خریداری شده اند.

چغا تپه ای آتشفشانی در بروجرد

به گزارش سلام نو به نقل از ویزیت ایران، تپه چغا معروف به «بام بروجرد» در غرب شهر بروجرد واقع است و منبعی غنی از سنگ‌های آتشفشانی و گونه‌های گیاهی کمیابِ وحشی بوده و به دلیل موقعیت خاص خود و داشتن منظری گسترده در تمامی جهات در سال‌های اخیر به یکی از مراکز مهم و اصلی گردشگری و تفریحی این شهر تبدیل شده است.
تپه چغا از ورودی های شهر قابل رویت است و با حضور در محل آن علاوه بر پهنه‌ای وسیع از شهر، مناطق سرسبز و تفریحی و منظره زیبای باغ فدک و با کمی دقت آثار تاریخی شهر من جمله مسجد جامع و مسجد امام بروجرد از سمت شرق، از سمت غرب دشت بزرگ و زیبای گلدشت، از سمت جنوب دشت سیلاخور و از سمت شمال نیز با کمی دقت پل تاریخی قلعه حاتم را می ‌توان مشاهده کرد.

تنها ارتفاع این تپه نیست که به آن ارزش و اهمیت گردشگری داده است، بلکه طراحی این تپه به صورت یک پارک سنگی، راه دسترسی مناسب، وجود زیرساخت هایی مانند هتل چهار ستارة بین‌المللی زاگرس، دریاچه مصنوعی، آبشار و آبنما، وجود مجسمه ‌هایی متناسب با طراحی پارک و گلزار شهدای گمنام از این محل جاذبه‌ای منحصر به فرد ساخته است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید