محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: اگر آمریکا تحلیل درستی از حوادث بعد از شهادت سردار سلیمانی  داشت قطعا به این اقدام دست نمی‌زد.

به گزارش سلام نو، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نماز جمعه امروز ۴ بهمن ماه ۹۸ با اشاره به لزوم ایجاد و حفظ اتحاد و همبستگی میان ملت‌های مسلمان و تلاش‌های شهید سردار سلیمانی در این راستا، گفت: سردار سلیمانی عزیز سه دهه تلاش کرد تا در میان ملت های مسلمان یک صبر جمعی و اتحاد ایجاد کند، ملت ایران و عراق باید در کنار یک دیگر باشند و این دو ملت در کنار سایر ملت‌های مسلمان منطقه مانند سوریه، لبنان، فلسطین و یمن در کنار یکدیگر یک صبر جمعی را تجربه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به همبستگی و اتحاد ایجاد شده میان ملت‌های مسلمان بعد از شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: تردید ندارم اگر کارشناسان سیاسی و نظامی آمریکا می‌توانستند حوادث بعد از شهادت این سردار سلحشور را تحلیل کنند، قطعا به این اقدام دست نمی‌زدند. امروز ملت عراق در یک راهپیمایی عظیم و میلیونی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند، این راهپیمایی ها درکنار عملیات اقتدارآفرین سبزپوشان سپاه ابهت آمریکا را فروریخت و آغازی بر پایان حضور نامشروع آمریکا در منطقه دنیای اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه اول، به اهمیت تقویت بنیه علمی، اقتصادی و سیاسی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: امت اسلام باید در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی در مرز قدرت حرکت کنند. دانش و علم مساوی با توانایی است، این برتری فناوری نظامی ایران در برابر مستکبرین دستاورد کار عظیم دانشمندان و فرهیختگان دانشگاهی است که در عرصه‌های مختلف علمی مانند سلول‌های بنیادی، دانش هسته‌ای، نانوتکنولوژی و سایر علوم کشور را به قله‌های افتخار رسانده اند. این راه عزت و نگاه رهبری نظام است، یعنی خلق یک ملت مقتدر و متکی به نور ایمان و دانش و تشکیل یک جبهه مقاومت همیشه پیروز در برابر دشمنان.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید