رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی آخرین وضعیت پرونده ترور سردار شهید سلیمانی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرونده ترور شهید سردار سلیمانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ عباسعلی کدخدایی در این باره اظهار کرد: شهید حاج سلیمانی تمام زندگی اش را برای دفاع از مردم مظلوم در منطقه هدیه کرد و ایثارگرایانه در این مسیر حرکت کرد. طبیعتا اقداماتی که شهید سلیمانی انجام داد؛ به این زودی‌ها روشن نمی شود که چه اقدامات اساسی برای تامین حقوق مردم منطقه و ظلمی که به مردم منطقه شده، انجام داده است. این زحمات و ایثارگری ها از سوی دشمن با پاسخ جنایتکارانه ای روبرو شد. جنایتی که در تاریخ ماندگار شد و نسبت به ایشان عمل شد و ایشان را ترور کردند؛ آن هم از سوی یک دولتی مثل امریکا که امیدوارم پاسخ درخوری به آن داده شود.

وی افزود: آنچه که در این پرونده پیگیری می کنیم در بعد داخلی است که انجام شد و از قوه قضاییه در داخل تشکر می کنم که پرونده را در ابعاد حقوقی و کیفری جلو بردند. کیفرخواست آماده و تقدیم دادگاه شده است و باید پرونده را دادگاه بررسی کند تا اگر نواقصی بود پرونده را به دادسرا اعاده دهد.

کدخدایی در پایان گفت: متاسفانه در بعد بین المللی نیز ابزارهایی برای پیگیری این گونه مسایل نداریم. آنچه که تاکنون توانستیم از مفاد برخی از اسناد بین المللی بدست آوریم راهکاری است که باید طرح دعوایی کنیم اگر آمریکایی ها پاسخگو نباشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید