همزمان با افزایش تنش با غزه، تبادل اتهام‌ها در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی نیز اوج گرفته و احتمال برگزاری انتخابات سوم پارلمانی نیز بالا رفته است

به گزارش سلام نو به نقل از القدس العربی، «بنی گانتز»، رئیس حزب «آبی- سفید» خواستار تشدید حملات علیه غزه و بازگشت به سیاست ترور فرماندهان فلسطینی به دلیل پرتاب موشک به شهر «سدیروت» و شهرک‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی شد.

همزمان با افزایش تنش با غزه، تبادل اتهام‌ها در عرصه سیاسی اسرائیل نیز اوج گرفته و احتمال برگزاری انتخابات سوم پارلمانی نیز بالا رفته است.

گانتز تهدید کرده است که در صورت تشکیل کابینه هرگز نخواهد پذیرفت که صهیونیست‌های نوار غزه تهدید شوند.

وی از«بنیامین نتانیاهو» خواست که ضربه نظامی سختی به نوار غزه وارد کند و تأکید کرد به‌رغم دشمنی سیاسی از هر پاسخ سخت با هدف تأمین آرامش ساکنان جنوب سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کند.

گانتز در سخنرانی خود اشاره مستقیم به نام نتانیاهو نکرده اما مقصود او از سیاستمداران بدون مرز شخص نتانیاهو بوده است.

برخی ناظران سخنان گانتز را به مفهوم پیروزی در انتخابات سراسری پیشین تفسیر کرده‌اند اما برخی دیگر از ناظران این سخنان را در سایه تنش سیاسی و ناتوانی گانتز از تشکیل دولت جدید به مفهوم انتخابات سوم تلقی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو خواستار تشکیل کابینه وحدت ملی به همراه حزب «آبی- سفید» با ریاست چرخشی است اما گانتز این گزینه را به ویژه با توجه به کرسی‌های بیشتر این حزب در پارلمان بعید می‌داند و به طرفداران خود قول داده است که با نتانیاهو ائتلاف نکند.

از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل، خانه ما» دشمن نتانیاهو چند روز پیش مخالفت خود را با تشکیل دولت کوچک با حمایت احزاب فهرست مشترک عربی اعلام کرد.

بسیاری از نمایندگان حزب مشترک گزینه تشکیل دولت کوچک را به‌رغم بعید شمردن بسیاری از ناظران، نزدیک به واقعیت می‌دانند.

یکی از نمایندگان این حزب تأکید کرد که در صورت شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت وحدت ملی و امتناع یکی از احزاب راست از انضمام به کابینه به ریاست گانتز گریزی از تشکیل دولت کوچک به عنوان تنها گزینه موجود برای جلوگیری از انتخابات سوم تنها طی یک سال وجود ندارد. / ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید