روزنامه کیهان مدعی شده فاضل از جمله کسانی است که در ستاد کروبی ریاست کمیته اطلاع رسانی را به عهده داشته است و با برخی رسانه های اصلاح طلب همکاری کرده است. کیهان در حالی با هیجان از پناهنده شدن فاضل و خیانت اصلاح طلبان می گوید که خبرگزاری موج رسانه ای که فاضل تا همین دو روز پیش دبیر سرویس سیاسی آن بود اصولگرا است. ضمن اینکه نزدیکی امیرتوحید فاضل به کریمی قدوسی، نماینده تندروی اصولگرا امری کتمان پذیر نیست.

سلام نو - سرویس سیاسی: روز گذشته خبری منتشر شد که بر اساس آن یکی از خبرنگاران همراه وزیر امور خارجه از سفر بازنگشته و به سوئد پناهنده شده است. این در حالی است که برخی او را اصلاح طلب و برخی او را اصولگرا می دانند. هر چند بهترین واژه برای توصیف چنین شخصی فرصت طلب است.

به گزارش سلام نو، نگاهی گذرا به سابقه او نشان از تناقض های مکرر در مواضع امیرتوحید فاضل دارد. آن طور که خود فاضل ادعا کرده بیست سال سابقه رسانه ای دارد و در رسانه هایی همچون ایرنا، فارس، تابناک، حیات، شانا، شهروند، سیاست روز، خورشید و موج فعالیت کرده است. نکته قابل توجه متفاوت بودن مشی سیاسی این رسانه ها است.

روزنامه کیهان مدعی شده فاضل از جمله کسانی است که در ستاد کروبی ریاست کمیته اطلاع رسانی را به عهده داشته است و با برخی رسانه های اصلاح طلب همکاری کرده است. کیهان در حالی با هیجان از پناهنده شدن فاضل و خیانت اصلاح طلبان می گوید که خبرگزاری موج رسانه ای که فاضل تا همین دو روز پیش دبیر سرویس سیاسی آن بود اصولگرا است.

کیهان در بخش دیگری از گزارش خود با بیان اینکه محافل مدعی اصلاح‌طلبی، خبرنگار متبوع طیف خود را اصولگرا جا زدند، اظهار کرده هدف مدعیان اصلاح‌طلبی از فریبکاری اخیر، لاپوشانی خیانت صدها نفوذی حاضر در این طیف است که پس از ارتکاب خیانت‌های متعدد، از کشور گریختند و پناهندگی گرفتند.

با وجود این ادعاها نزدیکی امیرتوحید فاضل به کریمی قدوسی، نماینده تندروی اصولگرا امری کتمان پذیر نیست. فاضل کسی است که به عنوان معتمد نماینده مشهد لیست دو تابعیتی های ادعا شده توسط کریمی قدوسی را پخش کرد. جست و جو در توییتر این خبرنگار سابق خبرگزاری موج هم از علاقه مندی امیرتوحید فاضل به کریمی قدوسی حکایت دارد.

امیر مرتضوی سردبیر خبرگزاری موج درباره خبر پناهندگی امیرتوحید فاضل به انصاف‌نیوز گفته است: ایشان در بخش سیاسی خبرگزاری کار می‌کرد و به همراه وزرات خارجه هم به سوئد اعزام شد؛ ما هم مثل شما در همین حد میدانیم که وزرات خارجه اعلام کرده با همین گروهی که به سوئد رفته، برنگشته است.

او در ادامه گفت: اطلاعات دقیق‌تری نداریم و این خبرهایی که در توییتر منتشر شده مبنی بر اینکه پناهنده شده یا نشده را نمی‌دانیم. فقط می‌دانیم وزارت خارجه اعلام کرده با گروهی که رفته، بازنگشته است. طبیعتا از زمانی که به سوئد رفته تا به حال به محل کار هم نیامده است.

یکی از خبرنگاران که در تیم خبری وزیر خارجه همراه با فاضل حضور داشته در رابطه با آخرین دیداری که با دبیر سیاسی خبرگزاری موج داشته به رویداد 24 گفته است: برای آخرین نشست در استکهلم به سمت سرویس ایاب و ذهاب خبرنگاران می رفتیم که متوجه شدم فاضل به سمت دیگری حرکت می‌کند. مسیر را به او نشان دادم که گفت می رود سیگار بکشد و به زودی برمی‌گردد. این آخرین دیدار ما بود چرا که او در نشست حاضر نشد و ما بعد از نشست عازم نروژ شدیم.

واکنش کاربران توییتر به پناهنده شدن امیرتوحید فاضل

واکنش کاربران توییتر نسبت به این اتفاق هم جالب بود. غالب کاربران به این کار فاضل واکنش منفی نشان داده بودند و معتقد بودند این کار او برای وزارت خارجه هزینه زا است.

مهدی افشارنیک، روزنامه نگار حوزه نفت در این باره توییت کرده است: همین خبرنگار وقتی ما زیر مستند زیر صفر مرزی را در جشنواره اکران کردیم، توی موج علیه ما جوسازی کرد که ضد شهدا و دفاع مقدس فیلم ساختیم. حتی از پژمانفر نماینده مشهد هم مصاحبه گرفت که علیه ما شکایت می‌کند. حتمن دو روز‌ دیگر هم سلطنت طلب میشه باز هم به ما فحش می‌دهد.

احسان بداغی هم با اشاره به سابقه حضور فاضل در ستاد کروبی نوشته است: دوستان ارزشی سابقه 10 سال قبل امیرتوحید فاضل در ستاد کروبی را پیش کشیده اند و بی خیال سوابق بین88تا98او شده اند تا بگویند دبیر سیاسی موج که پناهنده شده، اصلاح طلب بوده. حرفی نیست؛ اما خواهشا از این پس دیگر این جمله را بهانه تسویه حساب های خود نکنید که «ملاک حال فعلی افراد است.

کاربری به نام امیر با طعنه به ارتباط اخیر امیرفاضل موسوی با علی جوانمردی یکی از براندازان خارج از کشور نوشته است:  این حجم از تغییر موضع در این فاصله زمانی قابل ثبت در گینسه.فقط ۲۳ روز بین ریتوییت کردن از رحیم پور ازغدی تا ریتوییت علی جوانمردی فاصله داره.

امیرتوحید فاضل در حالی در توییتر شخص اش توییت می کند که زود قضاوت نکنید که رسما با اشتراک توییت جوانمردی از جمهوری اسلامی اعلام برائت کرده است. در این بین دعوای بیهوده ای در حال در گرفتن است و برخی او را اصلاح طلب فراری و برخی اصولگرای فراری می نامند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید