نکته قابل توجه این است که نظام سیاسی ایران باید دقت کند با زندان‌های بی‌حساب و کتاب به چه کسانی اعتبار می‌دهد و البته جریان سوپر انقلابی هم باید متوجه باشد که این سینه زنان زیر علمش که عاشق رحیم پورازغدی هستند و دشمن اصلاح‌طلبان چشم به منافع مالی و شغلی و امنیتی این جریان دوخته‌اند.

سلام نو – سرویس سیاسی: پناهندگی امیر توحید فاضل، دبیر سیاسی خبرگزاری موج به سوئد آن هم در سفری که همراه تیم وزارت خارجه بود بحث‌ها را درباره نفوذ، پناهندگی سیاسی و مسائلی از این دست داغ کرد.

امیر توحید فاضل سال‌های سال در رسانه‌ها اصولگرا فعالیت می‌کرد و عکس‌هایش را با چهره‌های اصولگرایی مثل حیدر مصلحی و محمود احمدی‌نژاد می‌گرفت و از مدافعان جدی برخورد با دو تابعیتی‌‌ها و خبرنگار مورد اعتماد کریمی قدوسی بود.

او حالا از یک اصولگرای معتقد تبدیل به یک برانداز تمام عیار شده که دنبال پناهندگی در سوئد است، برای مرضیه امیری و آزادی او هشتگ می‌زند، توییت‌های مشاور احمدی‌نژاد را ریتوییت می‌کند و با اشک و آه بسیار از چهل و هشت ماموری می‌گوید که مراقب تیم خبری همراه وزیر خارجه در اروپا بودند و او با ترس و جا گذاشتن ساکش از دست آن‌ها فرار کرده.

این مدل از پناهندگی و حواشی آن باعث شد تا خبرنگاران داخلی و حتی برخی از براندازان نسبت به کارهای این خبرنگار سابقا اصولگرا واکنش نشان دهند. خبرنگاران داخلی شاکی بودند که این کار فاضل باعث بی‌اعتمادی وزارت خارجه به خبرنگاران می‌شود و آبروی خبرنگاران ایرانی را هم می‌برد. براندازان هم مشکوکند که این اصولگرای سابق و برانداز امروز نفوذی ایران در صف براندازان باشد!

از سوی دیگر این شیوه پناهندگی انتقادات زیادی را از شیوه‌های پناهندگی در غرب هم در پی داشت از جمله بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار اقتصادی و زندانی سیاسی سابق، در توییتی در این رابطه نوشت:

در غرب چه خبر است؟ طرف دزدی می کند، پناهندگی می گیرد، اختلاس می کند، پناهندگی می گیرد، مخالف جمهوری اسلامی است، پناهنده می شود. موافق و کارمند جمهوری اسلامی است، پناهنده می شود، چپ است با دولت آمریکا کار می کند، مشکل اجتماعی سیاسی ندارد، پناهندگی می گیرد....آیا منافعی در آن است؟

بهمن امویی اما در در توییتی دیگر به جعل سابقه برای پناهندگی نیز اشاره می‌کند، از جمله جعل عنوان زندانی سیاسی که بارها مشاهده شده است. او با اشاره به این مسئله می‌گوید:

وقتی ناصر کرمی که در عمرش از کنار دیوار زندان اوین رد نشده خاطرات زندان می نویسه و بابتش پناهندگی و امکانات دیگر از غربی ها می گیرد، معلومه که خبرنگار موج که تا همین دو روز پیش برای فعالان پرونده سازی می کرد، بدش نیاید به همکار سابقش بپیوندد.

امیر توحید فاضل هرچند رنگ زندان ندیده ولی مصداقی است از فعالین سیاسی یا خبرنگارانی که با چهار عدد عکس با فعالین سیاسی مشهور و مدیران ارشد نظام باد می‌شوند و برای خود رزومه سازی می‌کنند. یک روز خود را مشاور رسانه‌ای فلان وزیر معرفی می‌کنند و روز دیگر متخصص سیاست خارجی و دیپلماسی در حالی که هیچ کدام نیست و نبوده‌اند!

برخی‌ها با این رزومه‌های تقلبی برای خود کار و باری دست و پا می‌کنند و حقوق خود را افزایش می‌دهند و برخی دیگر چون امیر توحید فاضل سکوی پرشی برای پناهندگی و مهاجرت می‌سازند. امیر توحید فاضل هم تا چند وقت دیگر می‌شود یک فعال سیاسی اپوزسیون جمهوری اسلامی که روزنامه‌نگاری هم بلد است و می‌تواند خوب خود را در دم و دستگاه رسانه‌ای ضد جمهوری اسلامی بالا بکشد و حقوق قابل توجهی دریافت کند، بالاخره او از فعال سیاسی ضد نظامی است که از صداهای غایب آکادمی گوگوش شروع کرد و بعد فعال سیاسی شد ناکارآمدتر نیست.

نکته قابل توجه این است که نظام سیاسی ایران باید دقت کند با زندان‌های بی‌حساب و کتاب به چه کسانی اعتبار می‌دهد و البته جریان سوپر انقلابی هم باید متوجه باشد که این سینه زنان زیر علمش که عاشق رحیم پورازغدی هستند و دشمن اصلاح‌طلبان چشم به منافع مالی و شغلی و امنیتی این جریان دوخته‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید