تغذیه نقش بسزایی در تنظیم هورمون های زنان دارد از این رو یکی از متداول ترین و موثر ترین روش های تنظیم هورمون های زنان پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می باشد.

گفتنی است که به هم خوردن تنظیم هورمون ها خود می تواند عاملی برای کاهش کیفیت زندگی و همچنین ابتلا به بسیاری از بیماری ها باشد بنابراین تنظیم بودن هورمون های زنان خود نقش بسزایی در سلامت آنها دارد.

بررسی عوارض برهم خوردن هورمونهای زنان

آنچه مسلم است تنظیم نبودن هورمونهای زنان خود می تواند عاملی برای بروز بسیاری از بیماری‌ها دارد بنابراین در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

افسردگی

استرس

افزایش وزن

احساس درد در ناحیه سینه

آکنه

عدم تنظیم زمان قاعدگی

افزایش و یا کاهش میزان خون قاعدگی

رویش موهای زائد

ناباروری

پرخاشگری

کاهش اشتها

سرد مزاجی

تنظیم هورمونهای زنان با مصرف سبزیجات تازه

به طور کلی باید در نظر داشت که مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه خود می تواند تاثیر بسزایی در تنظیم هورمون های زنان داشته باشد چرا که در اثر مصرف میوه و سبزیجات ویتامین های مورد نیاز بدن تا حدودی تامین می‌شود که این خود می‌تواند عاملی موثر برای تنظیم هورمون ها باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که مصرف گوشت بوقلمون و ماهی به دلیل برخورداری از امگا ۳ و اسیدهای چرب نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تنظیم هورمون های زنان می باشد چرا که باید به خاطر داشت امگا ۳ و اسیدهای چرب تاثیر بسزایی در این مهم دارند بنابراین زنان باید در رژیم غذایی خود مصرف موارد مذکور را بگنجاند تا از این طریق از عوارض برهم خوردن هورمونهای زنان در امان باشند.

انجیر یکی از میوه هایی است که مصرف آن کمک بسزایی در تنظیم هورمون های زنان دارد تا جایی که مصرف این میوه خود می‌تواند عاملی برای تنظیم سیکل های قاعدگی نیز باشد هر چند در این مجال باید یادآور شد که می‌توان هم انجیر را به صورت تازه مصرف کرد و هم از میوه خشک شده آن استفاده کرد تا در سایه مصرف انجیر شاهد تنظیم شدن هورمونهای زنان نیز باشیم همچنین باید یادآور شد که برگ های انجیر حاوی میزان بالای هورمون های زنانه است، به گونه ای کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که  مصرف جوشانده این برگ ها در بهبودی تخمدان های پلی کیستیک بسیار موثر خواهد بود.

استفاده از دمنوش ها و گیاهان دارویی خود می تواند باعث تنظیم هورمون های زنان شود به گونه ای که کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف گیاه مریم گلی، انجیر، گل همیشه بهار، گیاه ماکا و مخمر آبجو برای تنظیم هورمون ها  بسیار مناسب می باشد هر چند در این فرصت باید متذکر شد که استفاده از رازیانه خود می تواند احتمال ابتلا به سرطان رحم را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

خوراکی هایی که باعث به هم خوردن تنظیم هورمون های زنان می شود

شایان ذکر است که مصرف برخی از خوراکی ها برای زنان هرگز توصیه نمی شود چرا که خود می تواند عاملی برای به خطر افتادن سلامت آنها باشد از این رو در ادامه به معرفی خوراکی های مضر برای زنان می پردازیم.

فست فود

غذاهای نیمه آماده

شیرینی جات

ادویه های تند

در خاتمه باید متذکر شد که انجام فعالیت های بدنی مناسب و همچنین مصرف کافی آب نیز می‌تواند عامل دیگری برای تنظیم هورمونهای زنان باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید