استراسبورگ، نگینه‌ی آلزاس، با معماری چشم‌نواز، فرهنگی غنی و تاریخی پر فراز و نشیب، مسافران را مجذوب خود می‌کند.

گشت و گذار در میان سوغات استراسبورگ / یادگاری‌هایی از قلب اروپا

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است این شهر که در گذر زمان بین فرانسه و آلمان دست به دست می‌گشته، تلفیقی از فرهنگ و هنر این دو کشور را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، استراسبورگ بهشت خریداران سوغات نیز به شمار می‌رود. گشت و گذار در میان مغازه‌های این شهر و یافتن یادگاری‌های منحصر به فرد، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. در این مقاله، سفری کوتاه به دنیای سوغات استراسبورگ خواهیم داشت و با برخی از محبوب‌ترین آنها آشنا می‌شویم.

لک‌لک‌های خوش‌شانس

لک‌لک، پرنده‌ای زیبا و بلندقامت، نماد استراسبورگ و منطقه آلزاس است. این پرنده که در فرهنگ مردم این منطقه جایگاهی ویژه دارد، مظهر شادی، وفاداری، باروری و خوش‌شانسی است. در تابستان، لک‌لک‌ها بر بام خانه‌ها لانه می‌سازند و در زمستان به سرزمین‌های گرم مهاجرت می‌کنند.

در فروشگاه‌های سوغات استراسبورگ، می‌توانید عروسک‌های پولیشی لک‌لک را در اندازه‌های مختلف پیدا کنید. این عروسک‌ها، یادگاری جذاب و بامزه‌ای از سفر به استراسبورگ خواهند بود.

گشت و گذار در میان سوغات استراسبورگ / یادگاری‌هایی از قلب اروپا

کیک Kugelhopf، شیرینی اصیل آلزاس

Kugelhopf، کیکی خوشمزه و اسفنجی است که در سراسر منطقه آلزاس و کشورهای همسایه رواج دارد. این کیک با دستورهای مختلف و در قالب‌های گوناگون، از جمله قالب‌های سنتی سرامیکی، پخته می‌شود.

Kugelhopf را می‌توان به صورت خشک یا خیس میل کرد. مردم آلزاس این کیک را بیشتر به صورت خشک و گاهی با فرو بردن در قهوه میل می‌کنند.

اگر به دنبال یک سوغات خوشمزه و اصیل از استراسبورگ هستید، Kugelhopf را فراموش نکنید.

خانه‌های مینیاتوری آلزاسی

معماری آلزاس، با خانه‌های چوبی و کاشی‌های سفالی، منحصر به فرد و چشم‌نواز است. این سبک معماری که در سایر مناطق فرانسه و آلمان نیز دیده می‌شود، در آلزاس به دلیل دسترسی به جنگل‌های Vosges و فراوانی چوب، رواج بیشتری دارد.

در بازارچه‌های استراسبورگ، می‌توانید نمونه‌های مینیاتوری این خانه‌های زیبا را از جنس سرامیک تهیه کنید. این خانه‌ها، یادگاری ظریف و زیبایی از سفر به استراسبورگ خواهند بود.

سفال و سرامیک آلزاس

آلزاس سابقه‌ای دیرینه در تولید سفال و سرامیک دارد. در گذشته، ده‌ها روستا در این منطقه به ساخت ظروف سفالی و سرامیکی مشغول بودند. امروزه، تعداد این روستاها به چند مورد محدود شده است.

با این حال، در فروشگاه‌های سوغات استراسبورگ، می‌توانید انواع ظروف سفالی و سرامیکی دست‌ساز را پیدا کنید. این ظروف، که با سنگ یا سفال ساخته می‌شوند، برای پخت و پز، نگهداری غذا و یا به عنوان دکوری استفاده می‌شوند.

هنگام خرید این سوغات، به نشان اصالت کالا دقت کنید تا از خرید محصولات تقلبی اجتناب کنید.

گشت و گذار در میان سوغات استراسبورگ / یادگاری‌هایی از قلب اروپا

سوغاتی‌های دیگر:

علاوه بر موارد ذکر شده، استراسبورگ سوغاتی‌های جذاب دیگری نیز دارد، از جمله:

  • محصولات چرمی: کیف، کفش و سایر محصولات چرمی باکیفیت، از جمله سوغاتی‌های محبوب استراسبورگ هستند.
  • کریسمس: استراسبورگ به عنوان پایتخت کریسمس اروپا شناخته می‌شود. در فصل کریسمس، بازارچه‌های کریسمس در این شهر برپا می‌شود و می‌توانید انواع تزئینات و هدایای کریسمس را از این بازارچه‌ها تهیه کنید.

سفر به استراسبورگ، تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود. با خرید سوغاتی‌های این شهر، خاطرات سفرتان را زنده نگه دارید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید