وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با تاکید بر ادامه شهرک سازی در نوار غزه خواستار ممانعت از ورود کمک‌ها به این باریکه شد.

بن‌گویر خواهان جلوگیری از کمک‌ها به غزه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که تا زمان بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه، باید از ورود کمک‌ها به این باریکه ممانعت کرد.

طبق گزارش العربیه، بن‌گویر خاطرنشان کرد: شهرک‌سازی در غزه و تشویق به مهاجرت داوطلبانه از این منطقه عدم تکرار حوادث هفتم اکتبر گذشته را تضمین می‌کند.

پیش از این آژانس آنروا اعلام کرد از زمان ادامه سیاست اخراج اجباری و غیر انسانی فلسطینی‌ها از نوار غزه از شهر رفح، نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر مستقر در رفح آواره شده‌اند.

آنروا می‌افزاید: «هیچ جایی برای رفتن وجود ندارد. هیچ امنیتی بدون آتش بس وجود ندارد.»

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و بیست و یکمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که منجر به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها هزار غیرنظامی شده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

نیویورک‌تایمز: ژنرال‌های اسرائیلی از بی‌برنامگی نتانیاهو مستأصل شده‌اند

به دلیل عدم ارائه یک طرح منسجم از سوی رژیم صهیونیستی برای کنترل غزه، نظامیان صهیونیست حالا در نقاطی با حماس می‌جنگند که در اوایل جنگ - به باور خود - مقاومت فلسطین را در آنجا شکست داده بودند.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی گزارش داد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از بی‌برنامگی کابینه جنگی و عدم حصول توافق آتش‌بس مستأصل شده‌اند، زیرا فقدان طرحی منسجم و عملی برای آینده غزه باعث شده نظامیان صهیونیست بار دیگر مجبور به مبارزه با نیروهای حماس در شمال غزه باشند، منطقه‌ای که در ماه‌های ابتدایی آغاز جنگ به گفته صهیونیست‌ها «پاک‌سازی» شده بود.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که گرچه نظامیان صهیونیست از شمال وارد غزه شده و به تعبیر خود نیروهای حماس و فلسطینیان را به جنوب راندند و کنترل این مناطق را به دست گرفتند، اما به دلیل کمبود نیرو در ارتش رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست ناچار به ترک مواضع خود شدند و نیروهای حماس هم دوباره در این مناطق جان گرفتند.

اکنون با ورود جنگ غزه به هشتمین ماه خود، نظامیان صهیونیست دوباره باید در نواحی شمالی با حماس درگیر شوند و در وضعیتی که آینده روشنی برای مذاکرات آتش‌بس دیده نمی‌شود، سربازان ارتش رژیم اشغالگر در خطر مضاعفی قرار دارند.

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که ازبین‌بردن حماس را یکی از اهداف اصلی خود در این جنگ می‌داند، اما تا امروز نتوانسته طرحی جامع برای اداره غزه پس از جنگ ارائه کند، مسئله‌ای که حتی حامی اصلی این رژیم، یعنی ایالات متحده را هم مستأصل کرده است.

۲ مقام صهیونیست که نخواستند نامشان فاش شود، به نیویورک‌تایمز گفتند برخی ژنرال‌های ارتش و اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و ناتوانی او در ارائه طرحی برای اداره غزه بدون حماس خسته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی در اکتبر ۲۰۲۳ کنترل منطقه جبالیا در شمال غزه را در دست گرفت، اما ناتوانی نتانیاهو در ارائه سازوکاری برای مدیریت غزه بدون حماس باعث شده است که نیروهای جنبش مقاومت فلسطین دوباره در این منطقه مستقر شوند؛ امری که رژیم صهیونیستی را وادار کرد در هفته جاری حملات هوایی و زمینی دیگری را علیه این منطقه ترتیب دهد.

«اران لرمان» مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی به روزنامه آمریکایی گفت بخشی از فشارهای جامعه بین‌المللی به رژیم صهیونیستی و فراوانی تلفات غیرانسانی در این جنگ از فقدان یک چشم‌انداز منسجم در کابینه رژیم صهیونیستی ناشی شده است.

نتانیاهو خواستار «پیروزی کامل» بر حماس است، اما نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «تعداد فزاینده‌ای از تحلیلگران و مقامات توانایی اسرائیل برای دستیابی به چنین هدف کلی و گسترده‌ای را زیر سؤال برده‌اند و انتقاد صریح بخش‌هایی از ارتش نشان‌دهنده افزایش نارضایتی از دولت نتانیاهو است.»

یک تحلیلگر اسرائیلی می‌گوید: «رهبران ارتش از این وظیفه نظامی تکرارشونده خسته شده‌اند، چون دولت هنوز به پرسش‌های اساسی راهبردی و سیاسی جواب نداده است.»

بااین‌همه، بحث درباره تبعات بی‌برنامگی در جنگ غزه حتی پیش از آغاز جنگ هم مطرح بود. «تسیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در ۱۴ اکتبر، یعنی تنها هفت روز پس از عملیات «طوفان الاقصی» از کابینه نتانیاهو خواست پیش از حمله به غزه، چشم‌انداز خود را از آینده این باریکه ترسیم کند، وگرنه صهیونیست‌ها بی‌دلیل در غزه گیر می‌افتند و بهای سنگینی می‌پردازند.

او امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای به تحقق هشدارهای پیشین خود اشاره کرد و گفت: «اگر زودتر به این مسئله فکر کرده و با آمریکا، تشکیلات خودگردان، مصر، عربستان و امارات همکاری می‌کردیم، شرایط بسیار بهتری می‌داشتیم.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید