به باور یک مقام آمریکایی استراتژی نظامی کنونی اسرائیل نتیجه دلخواه را به ارمغان نخواهد آورد و پیروزی اسرائیل در غزه بعید است.

یک مقام آمریکا: پیروزی اسرائیل در غزه بعید است!

یک دیپلمات آمریکایی گفت: دولت واشنگتن پیروزی اسرائیل بر حماس را بعید می‌داند.

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا؛ رویترز نوشت: کرت کمپبل معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن این احتمال را نمی بیند که اسرائیل در شکست دادن حماس در غزه به پیروزی کامل دست یابد.

در حالی که مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند تا به طرح ریزی یک طرح روشن برای حکومت غزه پس از جنگ کمک کند، اظهارات کمپبل واضح ترین اظهارات تا به امروز از یک مقام ارشد آمریکایی است که عملاً اعتراف کرده است که استراتژی نظامی کنونی اسرائیل نتیجه دلخواه را به ارمغان نخواهد آورد.

کمپبل در اجلاس جوانان ناتو در میامی گفت: گاهی اوقات وقتی ما از نزدیک به سخنان رهبران اسرائیل گوش می دهیم، آنها بیشتر در مورد ایده یک پیروزی گسترده در میدان جنگ یا پیروزی کامل صحبت می کنند. من فکر نمی‌کنم که ما معتقدیم که چنین چیزی محتمل یا امکان‌پذیر است و این به نظر بسیار شبیه موقعیت‌هایی است که پس از 11 سپتامبر در آن قرار گرفتیم؛ با این حال شورش‌ها و حملات ادامه پیدا کرد.

کمپبل با تشبیه وضعیت غزه به شورش مکرر که ایالات متحده در افغانستان و عراق پس از حملات 11 سپتامبر با آن مواجه شد، گفت که برای غزه هم یک راه حل سیاسی لازم است.

او گفت: «من فکر می‌کنم که باید راه‌حل‌های سیاسی بیشتری وجود داشته باشد… آنچه که از این نظر با گذشته متفاوت است، بسیاری از کشورها می‌خواهند به سمت یک راه‌حل سیاسی حرکت کنند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود».

این خبر را در رویترز ببینید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید