هرچند که نخست وزیر بیرحم اسراپیل ظاهرا تحت فشارهای جهانی قرار گرفته است اما با این حال صدور دستور برای تخلیه جدید فلسطینی ها از آخرین پناهگاه را هم داده است.

آوارگی دوباره مردم غزه از آخرین پناهگاه + عکس‌ها
به گزارش سلام نو به نقل از جماران، رژیم اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ در نوار غزه آماده می شود. الجزیره با انتشار یک گزارش تصویری در این باره نوشت: اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را در شهر رفح در جنوب غزه صادر و ده‌ها هزار نفر دیگر را مجبور به نقل مکان کرد. با دستور روز شنبه، نیروهای اسرائیلی اکنون یک سوم شرقی رفح را تخلیه کرده و به سمت لبه‌های منطقه مرکزی پرجمعیت پیشروی کرده‌اند.

صدور این دستور برای تخلیه جدید در حالی انجام می گیرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل برای عدم پیشروی تحت فشار افکار عمومی و حتی سیاستمداران اسرائیل دوست در کشورهای غربی قرار دارد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قبلاً گفته بود که واشنگتن به دلیل حمله اسرائیل به رفح، تسلیحات تهاجمی در اختیار اسرائیل قرار نخواهد داد.

سازمان ملل متحد و سایر آژانس‌ها هفته‌ها هشدار داده‌اند که حمله اسرائیل به رفح، که در نزدیکی نقطه اصلی ورود کمک‌ها با مصر هم مرز است، عملیات‌های بشردوستانه را فلج می‌کند و باعث افزایش فاجعه‌بار در تلفات غیرنظامیان می‌شود. بیش از 1.4 میلیون فلسطینی پس از فرار از بمباران‌های ارتش اسرائیل در دیگر بخش‌های این منطقه، در رفح پناه گرفته‌اند. این تخلیه‌های اخیر که آخرین پناهگاه در نوار غزه به حساب می‌آیند، مردم را مجبور می‌کند به شمال یعنی به مناطق ویران‌شده در حملات قبلی بازگردند. مردم غزه قبلاً چندین بار آواره شده‌اند و مناظق کمی در نوار جنگ‌زده باقی مانده است که بتوان به آنجا رفت. کسانی که در اوایل این هفته از جنگ فرار کردند، چادرهای جدیدی را در شهر خان یونس، که در حمله قبلی اسرائیل به ویرانه ای تبدیل شده بود و شهر مرکزی دیرالبلح برپا کردند.

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید