۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 55515747

همراه باشید و با سوغات و صنایع دستی محبوب ساوه آشنا شوید.

بهترین سوغاتی ساوه چیست؟

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است ساوه، شهری تاریخی در استان مرکزی ایران، که قدمت آن به دوران ساسانی می‌رسد، نه تنها به خاطر انارهای بی‌نظیرش، بلکه به خاطر صنایع دستی زیبا و منحصربه‌فردش نیز شهرت دارد.

خوراکی‌های معروف ساوه

انار، سوغاتی بی‌نظیر ساوه

بی شک، مشهورترین سوغاتی ساوه، انار است. انار ساوه به خاطر طعم بی‌نظیر، کیفیت بالا و خواص بی‌شماری که دارد، در سراسر ایران و حتی فراتر از آن، شهرت یافته است.

در روستاهای اطراف ساوه و در خود شهر، باغ‌های انار بسیاری وجود دارد که در فصل پاییز، بهشتی از انارهای سرخ و درشت را به نمایش می‌گذارند. انار ساوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است و مصرف آن فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

طالبی، طعمی شیرین از ساوه

علاوه بر انار، طالبی نیز از جمله سوغاتی‌های پرطرفدار ساوه است. طالبی‌های ساوه به خاطر طعم شیرین و دلچسبشان، طرفداران بسیاری دارند و به شهرهای مختلف ایران ارسال می‌شوند.

طالبی سرشار از آب و فیبر است و به عنوان یک میوه‌ی کم کالری، برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است.

رب انار، چاشنی دلچسب سفره‌های ایرانی

در شهری که انار حرف اول را می‌زند، بدون شک، رب انار نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. رب انار ساوه طعمی بی‌نظیر و اصیل دارد و به عنوان چاشنی در انواع غذاها و خورشت‌ها استفاده می‌شود.

رب انار علاوه بر طعم دلچسب، خواص بسیاری برای سلامتی نیز دارد. از جمله این خواص می‌توان به تقویت معده و کبد، کاهش فشار خون و پیشگیری از سرطان اشاره کرد.

بهترین سوغاتی ساوه چیست؟

شیره انگور، هدیه‌ای از تاکستان‌های ساوه

در روستاهای اطراف ساوه، باغ‌های انگور فراوانی وجود دارد که انگور و شیره انگور آنها، از جمله بهترین سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شود.

شیره انگور ساوه طعمی اصیل و سنتی دارد و از آن می‌توان در تهیه انواع دسر، شربت و نوشیدنی استفاده کرد. شیره انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

کشمش سبز، طعمی شیرین و طبیعی

کشمش سبز یکی دیگر از سوغاتی‌های پرطرفدار ساوه است که از انگورهای مرغوب این منطقه تهیه می‌شود. کشمش سبز ساوه طعمی شیرین و طبیعی دارد و به عنوان تنقلات یا در تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود.

باسلوق، شیرینی سنتی ساوه

باسلوق یکی از شیرینی‌های سنتی و پرطرفدار ساوه است که تهیه آن مهارت و ظرافت خاصی را می‌طلبد. باسلوق ساوه به دو شکل سر کلاغی و رشته‌ای تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد.

صنایع دستی ساوه، یادگاری از هنر و خلاقیت

اگر به دنبال یادگاری منحصر به فرد از سفر خود به ساوه هستید، می‌توانید به سراغ صنایع دستی این شهر بروید. ساوه دارای سابقه‌ای دیرینه در زمینه صنایع دستی است و هنرمندان این شهر، آثار زیبایی را خلق می‌کنند.

از جمله صنایع دستی محبوب ساوه می‌توان به قالی‌بافی، گلیم‌بافی، خراطی، منبت‌کاری، سفالگری، رودوزی‌های سنتی و نگارگری اشاره کرد.

گردش در بازار ساوه و لذت خرید سوغات

بازار ساوه پر از رنگ‌ها، طعم‌ها و عطرهای دل‌انگیز است و گشت و گذار در آن، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. در این بازار می‌توانید انواع سوغات و صنایع دستی ساوه را با قیمتی مناسب پیدا کنید.

سفر به ساوه و تجربه طعم و هنر ایرانی

ساوه با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان، مقصدی ایده‌آل برای گردشگری است. در سفر به ساوه، نه تنها از دیدن مناظر زیبا و آثار تاریخی لذت خواهید برد، بلکه می‌توانید طعم بی‌نظیر انار و شیرینی‌های سنتی این شهر را بچشید و از صنایع دستی زیبا و منحصربه‌فرد آن به عنوان یادگاری خریداری کنید.

بهترین سوغاتی ساوه چیست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 0
    بسیار خاک خوبی برای کشت محصولات مختلف ار جمله:انار-طالبی-پسته-زیتون-بادام-انگور-سیفی جات و ... داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید